condemned emotions

Serbian translation: Osudjujuća osećanja/emocije

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:condemning emotions
Serbian translation:Osudjujuća osećanja/emocije
Entered by: Vuka Mijuskovic

15:48 Nov 24, 2018
English to Serbian translations [PRO]
Psychology / moral emotions
English term or phrase: condemned emotions
COndemning emotions- contempt, anger, disgust
Irina Stevanovic
Serbia
Osudjujuća osećanja
Explanation:
Condemning emotions nisu isto što i condemned. Condemning su ona koja se baziraju na osudi kao na primer u:
"Možda ćemo iskusiti negativna, osuđujuća ili ambivalentna osećanja prema njoj."

u http://www.womenngo.org.rs/sajt/sajt/izdanja/sos_telefon_za_...

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2018-12-01 09:44:58 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Hvala Irina!
Selected response from:

Vuka Mijuskovic
Serbia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3Osudjujuća osećanja
Vuka Mijuskovic
4osuđujuće emocije
Milan Lazarevic
4osećanja za osudu
Olivera Ristanovic-Santrac


  

Answers


16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
osećanja za osudu


Explanation:
Sadašnji i prošli particip u pridevskoj funkciji je prilično nezgodno prevesti na srpski. Bukvalan prevod ("osuđujuća osećanja" ili još gore "osuđena osećanja"!) retko "štima", jer niti zvuči dobro na srpskom, niti precizno prenosi značenje - može da se protumači i kao "osećanja koja osuđuju", što naravno nema smisla, jer ne mogu osećanja osuđivati, već samo dovesti do osude ili biti za osudu. Zato mi se čini da ovde definitivno treba prevesti slobodnije, ali zapravo preciznije - osećanja za osudu.

Olivera Ristanovic-Santrac
United Kingdom
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Natasa Stankovic: Mislim da je značenje baš upravo: „osećanja kojima se neko osuđuje“ (ili „osećanja koja osuđuju nekoga“), ali nikako ne i „osećanja za osudu“ - osećanjima (emocijama) niko ne može suditi i osuditi ih.
13 hrs

1 day 4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
osuđujuće emocije


Explanation:
Iako je reč "emocija" stranog porekla, mislim da se odomaćila, posebno u kontekstu psihologije. Priložio sam link jednog rada u kom se kao osuđujuće emocije navode upravo ljutnja, prezir i gađenje (42. strana u dokumentu; podnaslov 6.2. Veza između potrošača i marketinga opće dobrobiti). Hteo sam i da spomenem da nisam uspeo da nađem frazu "osuđujuća osećanja", osim u dokumentu koji je naveden u jednom od prethodnih odgovora


    Reference: http://www.unizd.hr/Portals/4/Oeconomica/Novije_january2014/...
Milan Lazarevic
Montenegro
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Natasa Stankovic: To je u značenju identično predlogu koleginice Vuke. // Nije baš stilski, nego više formalno - nisam baš sigurna da su u ovom slučaju prikladnije tuđice ;)
2 hrs
  -> Svakako, s tim što se stilski razlikuje.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
Osudjujuća osećanja


Explanation:
Condemning emotions nisu isto što i condemned. Condemning su ona koja se baziraju na osudi kao na primer u:
"Možda ćemo iskusiti negativna, osuđujuća ili ambivalentna osećanja prema njoj."

u http://www.womenngo.org.rs/sajt/sajt/izdanja/sos_telefon_za_...

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2018-12-01 09:44:58 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Hvala Irina!

Vuka Mijuskovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dragana Rajkov-Šimić: Slažem se. Condemning - osuđujuće, condemned - osuđeno
21 mins
  -> Hvala!

agree  Daryo
14 hrs
  -> Hvala!

agree  Natasa Stankovic: Ili: osuđujuće emocije, ako neko više voli tuđice.
1 day 3 hrs
  -> Upravo tako. Hvala!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search