laser microcladding

Serbo-Croat translation: mikroprevlačenje laserskim snopom (laserom)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:laser microcladding
Serbo-Croat translation:mikroprevlačenje laserskim snopom (laserom)
Entered by: Mirjana Gacanovic

10:38 Jun 8, 2011
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Science - Engineering (general)
English term or phrase: laser microcladding
This paper also explores the surface microtexturing and laser microcladding of surfaces.
Mirjana Gacanovic
Bosnia and Herzegovina
mikroprevlačenje laserskim snopom (laserom)
Explanation:
V. donju sliku na str. 3 ovde:
http://www.fsb.hr/zavod_za_materijale/download/8100c0987dead...
Otvrdnjavanje površina laserskim snopom

Prevlačenje LS (laser cladding)
tj. prevlačenje laserskim snopom (ovde je LS skraćenica za "laserski snop")
pa bi microcladding bilo mikroprevlačenje.

Mikroprevlaka:
http://www.ipr.gov.ba/www/documents/Glasnici/3_2008.pdf
(54) MIKROPREVLAKA SA SILOKSANIMA


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2011-06-08 17:57:42 GMT)
--------------------------------------------------

Može se slobodno reći i "nanošenje mikroprevlaka laserskim snopom".
http://www.mfkg.kg.ac.rs/index2.php?option=com_docman&task=d...
Razvojem lasera stvoreni su uslovi za razvoj različitih postupaka obrade laserom (Laser Beam Machining - LBM). Usmeravanjem laserskog snopa na predmet obrade moguće je izvesti veliki broj proizvodnih operacija, kao što su bušenje, sečenje, otvrdnjavanje, nanošenje prevlaka, zavarivanje itd.
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
Hvala puno, i hvala puno kolegi Dragomiru na trudu ovo i prethodna pitanja!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4mikroprevlačenje laserskim snopom (laserom)
Mira Stepanovic
1selektivno lasersko plakiranje
Dragomir Kovacevic


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
selektivno lasersko plakiranje


Explanation:
naime, stavio sam pod nivoom "pogađanje" iz formalnih razloga, jer mi izmiče termin na srpskom kad se radi o "...microcladding". Postoje dve slične tehnike: selective laser sintering (SLS), selective laser cladding (SLC). Radi se o depoziciji čestica fotoosetljivog praha sinterovanih laserom.

Dragomir Kovacevic
Italy
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in CroatianCroatian
PRO pts in category: 4

7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mikroprevlačenje laserskim snopom (laserom)


Explanation:
V. donju sliku na str. 3 ovde:
http://www.fsb.hr/zavod_za_materijale/download/8100c0987dead...
Otvrdnjavanje površina laserskim snopom

Prevlačenje LS (laser cladding)
tj. prevlačenje laserskim snopom (ovde je LS skraćenica za "laserski snop")
pa bi microcladding bilo mikroprevlačenje.

Mikroprevlaka:
http://www.ipr.gov.ba/www/documents/Glasnici/3_2008.pdf
(54) MIKROPREVLAKA SA SILOKSANIMA


--------------------------------------------------
Note added at 7 hrs (2011-06-08 17:57:42 GMT)
--------------------------------------------------

Može se slobodno reći i "nanošenje mikroprevlaka laserskim snopom".
http://www.mfkg.kg.ac.rs/index2.php?option=com_docman&task=d...
Razvojem lasera stvoreni su uslovi za razvoj različitih postupaka obrade laserom (Laser Beam Machining - LBM). Usmeravanjem laserskog snopa na predmet obrade moguće je izvesti veliki broj proizvodnih operacija, kao što su bušenje, sečenje, otvrdnjavanje, nanošenje prevlaka, zavarivanje itd.

Mira Stepanovic
Serbia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 32
Grading comment
Hvala puno, i hvala puno kolegi Dragomiru na trudu ovo i prethodna pitanja!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search