preserving

Serbo-Croat translation: održavanje (čuvanje) prehrambenih proizvoda

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:preserving
Serbo-Croat translation:održavanje (čuvanje) prehrambenih proizvoda
Entered by: Mira Stepanovic

12:10 Oct 5, 2009
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: preserving
Canning and preserving of fruits and vegetables

Pretpostavljam da je canning konzerviranje, a kako bi onda u istom naslovu preveli preserving?

Imam i "preserving of meat", bez canning
Bogdan Petrovic
Serbia
održavanje (čuvanje) prehrambenih proizvoda
Explanation:
Obzirom da u istom tekstu imate i 'canning' i 'preserving' možda bi ovo bilo rešenje.
preservation - konzerviranje, pojam podrazumeva sve dozvoljene postupke konzerviranja hrane, sa ciljem da se produži njena održljivost, očuva zdravstvena ispravnost i zaštite kvalitativna svojstva; održavanje (čuvanje) prehrambenih proizvoda
...
cold preservation - očuvanje namirnica držanjem na niskim temperaturama (hlađenjem)
Ref. Englesko-hrvatski ili srpski prehrambeni r., Dr Ignac Kulier

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2009-10-12 07:26:19 GMT)
--------------------------------------------------

Suština je u tome da se 'preservation' ne mora nužno odnositi na čuvanje u konzervi (canning), već podrazumeva i sve ostale načine, npr. održavanje u obliku slatka, turšije, sušenjem (npr. mesa) i sl., da ne nabrajam.
canning - konzervisanje, postupak zatvaranja prehrambenih proizvoda u staklene ili metalne kontejnere i podvrgavanje termičkoj obradi, ref. prethodno navedeni rečnik.
Selected response from:

Mira Stepanovic
Serbia
Grading comment
Hvala! već imam "canning" kao konzervisanje
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4održavanje (čuvanje) prehrambenih proizvoda
Mira Stepanovic
4konzervisanje
Milan Djukić
3konzerviranje
Silvana Hadzic


  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
konzerviranje


Explanation:
čuvanje i konzerviranje hrane

Silvana Hadzic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
konzervisanje


Explanation:
Прерада и конзервисање животињског и живинског меса / Processing and preserving of animal meat amd poultrymeat
http://webrzs.stat.gov.rs/axd/Dokumenti/bilteni/InBilten483....

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2009-10-05 12:24:39 GMT)
--------------------------------------------------

Ili konzerviranje
LIOFELIZACIJA - NOV POSTUPAK KONZERVIRANJA HRANE
LIOFELIZATION - NEW TREATMENT OF PRESERVING FOOD
http://scindeks-clanci.nb.rs/data/pdf/0354-9496/2003/0354-94...

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2009-10-05 12:25:28 GMT)
--------------------------------------------------

Production, processing and preserving of meat and meat products
Proizvodnja, prerada i konzerviranje mesa i proizvoda od mesa
http://www.hit.hr/internet/dokumenti/NACE.pdf

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2009-10-05 12:26:56 GMT)
--------------------------------------------------

Pracenje fizikalno-kemijskih i mikrobioloskih parametara salamure tijekom procesa konzerviranja zelenih i crnih maslina sorte oblica
( Observation physical, chemical and microbiological features of pickles in the process of preserving green and black olives of oblica cultivar )
http://bib.irb.hr/prikazi-rad?chset=ASCII&lang=EN&rad=43622

Milan Djukić
Serbia
Works in field
Native speaker of: Serbian
PRO pts in category: 4

6 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
održavanje (čuvanje) prehrambenih proizvoda


Explanation:
Obzirom da u istom tekstu imate i 'canning' i 'preserving' možda bi ovo bilo rešenje.
preservation - konzerviranje, pojam podrazumeva sve dozvoljene postupke konzerviranja hrane, sa ciljem da se produži njena održljivost, očuva zdravstvena ispravnost i zaštite kvalitativna svojstva; održavanje (čuvanje) prehrambenih proizvoda
...
cold preservation - očuvanje namirnica držanjem na niskim temperaturama (hlađenjem)
Ref. Englesko-hrvatski ili srpski prehrambeni r., Dr Ignac Kulier

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2009-10-12 07:26:19 GMT)
--------------------------------------------------

Suština je u tome da se 'preservation' ne mora nužno odnositi na čuvanje u konzervi (canning), već podrazumeva i sve ostale načine, npr. održavanje u obliku slatka, turšije, sušenjem (npr. mesa) i sl., da ne nabrajam.
canning - konzervisanje, postupak zatvaranja prehrambenih proizvoda u staklene ili metalne kontejnere i podvrgavanje termičkoj obradi, ref. prethodno navedeni rečnik.

Mira Stepanovic
Serbia
Works in field
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in Serbo-CroatSerbo-Croat
PRO pts in category: 12
Grading comment
Hvala! već imam "canning" kao konzervisanje




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search