cattle enclosure

Serbo-Croat translation: ograđeni deo za stoku

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:cattle enclosure
Serbo-Croat translation:ograđeni deo za stoku
Entered by: Daniela Slankamenac

08:17 Mar 20, 2011
English to Serbo-Croat translations [PRO]
Livestock / Animal Husbandry / africki posed u Keniji
English term or phrase: cattle enclosure
cattle enclosure - african manyatta
Tamara Vlahovic Sanovic
ograđeni deo za stoku
Explanation:
ograđeni deo za stoku - afrička manjata

Radi se o selima Masai plemena u Africi.
Selo je napravljeno tako da se sastoji od nekoliko kućica, kolibica za život koje su napravljene od blata, balege i lišća. U nekim izvorima te kolibice se nazivaju "manyatta" - "manjata".

http://www.euro26.hr/hh/34-35/hosteler3435.pdf

Pri povratku iz rezervata svratili smo u selo Maasaija. Maasai selo koje smo posjetili se sastoji od dvadesetak kuća, manjata koje su izgrađene od drva i kravljebalege...

http://www.puturist.com/ideje-za-putovanja/kategorije/40/vij...

Masai selo sastoji se od oko 10 kuća – manjata koje su izgrađene od drva i kravlje balege, a kućice su ograđene bushem odnosno grmljem kako bi zaštitili sebe i svoje govedo od hijena i drugih divljih životinja.

Međutim, u nekim izvorima se kaže da se celo to "selo" naziva - manjata.

http://www.ilri.org/biometrics/Publication/Full Text/Irungu....

The houses are grouped into manyattas (villages). The manyattas are usually circular and are laid out to include enclosures for calves and the small stock.

http://www.naslovi.net/2009-03-22/dnevnik/ljudi-sa-krajeva-s...

U manjatama Ariala, tradicija je bila snažna i ljudi su je svesno prihvatali. U stenovitim izdanima, ratnici obojeni glinom stajali su kao grabljivci, nadgledajući kretanje kamila i stoke po uskim pustinjskim putevima.

http://www.africanadventurenow.com/cultures.php

Maasai Manyatta
The Maasai Manyatta are perhaps the most well known of Tanzania’s tribes and inhabit the northern regions of the country. Pastoralists, who fiercely guard their culture and traditions, the Maasai tribal life revolves around the protection and daily care of their herds of cattle and finding sufficient grazing. Family groups live in circular enclosures called manyattas, where small mud huts surround a secure circle where their cattle and other herd animals sleep for protection each night.

U vezi sa "cattle enclosure", nekada je stoka pored te kolibice, a sve yajedno ograđeno šibljem radi zaštite od divljih životinja, nekada se na sredini sela nalazi jedan kružni, ograđeni deo u kome se čuva stoka, takođe ogrđen provizorno šibljem i granjem. Ne bih upotrebila izraz "obor", jer asocira na nešto uređeno i namenski napravljeno, a ovo su prosto samo ograđeni delovi, prostor u kojima se čuva stoka.


Selected response from:

Daniela Slankamenac
Serbia
Grading comment
hvala puno
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1ograđeni deo za stoku
Daniela Slankamenac
3 +1tor
Aida Samardzic


  

Answers


3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
ograđeni deo za stoku


Explanation:
ograđeni deo za stoku - afrička manjata

Radi se o selima Masai plemena u Africi.
Selo je napravljeno tako da se sastoji od nekoliko kućica, kolibica za život koje su napravljene od blata, balege i lišća. U nekim izvorima te kolibice se nazivaju "manyatta" - "manjata".

http://www.euro26.hr/hh/34-35/hosteler3435.pdf

Pri povratku iz rezervata svratili smo u selo Maasaija. Maasai selo koje smo posjetili se sastoji od dvadesetak kuća, manjata koje su izgrađene od drva i kravljebalege...

http://www.puturist.com/ideje-za-putovanja/kategorije/40/vij...

Masai selo sastoji se od oko 10 kuća – manjata koje su izgrađene od drva i kravlje balege, a kućice su ograđene bushem odnosno grmljem kako bi zaštitili sebe i svoje govedo od hijena i drugih divljih životinja.

Međutim, u nekim izvorima se kaže da se celo to "selo" naziva - manjata.

http://www.ilri.org/biometrics/Publication/Full Text/Irungu....

The houses are grouped into manyattas (villages). The manyattas are usually circular and are laid out to include enclosures for calves and the small stock.

http://www.naslovi.net/2009-03-22/dnevnik/ljudi-sa-krajeva-s...

U manjatama Ariala, tradicija je bila snažna i ljudi su je svesno prihvatali. U stenovitim izdanima, ratnici obojeni glinom stajali su kao grabljivci, nadgledajući kretanje kamila i stoke po uskim pustinjskim putevima.

http://www.africanadventurenow.com/cultures.php

Maasai Manyatta
The Maasai Manyatta are perhaps the most well known of Tanzania’s tribes and inhabit the northern regions of the country. Pastoralists, who fiercely guard their culture and traditions, the Maasai tribal life revolves around the protection and daily care of their herds of cattle and finding sufficient grazing. Family groups live in circular enclosures called manyattas, where small mud huts surround a secure circle where their cattle and other herd animals sleep for protection each night.

U vezi sa "cattle enclosure", nekada je stoka pored te kolibice, a sve yajedno ograđeno šibljem radi zaštite od divljih životinja, nekada se na sredini sela nalazi jedan kružni, ograđeni deo u kome se čuva stoka, takođe ogrđen provizorno šibljem i granjem. Ne bih upotrebila izraz "obor", jer asocira na nešto uređeno i namenski napravljeno, a ovo su prosto samo ograđeni delovi, prostor u kojima se čuva stoka.




Daniela Slankamenac
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian
PRO pts in category: 4
Grading comment
hvala puno

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Aida Samardzic
10 mins
  -> Hvala!

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
tor


Explanation:
Slazem se sa Danielom, dala vam je iscrpna objasnjenja. Ovo je jedna od opcija - ogradjen prostor za stoku je i "tor".
Pozz

Aida Samardzic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian, Native in BosnianBosnian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  helena golic
827 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search