mean

Slovak translation: stredná hodnota (výskytu)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:mean
Slovak translation:stredná hodnota (výskytu)
Entered by: Igor Liba

12:01 Jun 3, 2010
English to Slovak translations [PRO]
Science - Agriculture / Herbicides (testing trials)
English term or phrase: mean
The MERAN weed plants' mean in untreated plots is considered nonexistent from 30 days after application until 60 days after application.

The sentence is part of a testing report (BAD trials required for herbicide registration).
Radomir HRIVNAK
stredná hodnota (výskytu)
Explanation:
Stredná hodnota, ako súhrnná zovšeobecňujúca charakteristika skúmaného kvantitatívneho znaku v štatistickom súbore.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2010-06-03 21:40:23 GMT)
--------------------------------------------------


„Stredná hodnota výskytu rastlín bažanky ročnej (kód MERAN podľa Európskej spoločnosti pre výskum burín (EWRS)) ....."

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2010-06-04 08:59:56 GMT)
--------------------------------------------------

použil by som asi všeobecnejší výraz „stredná hodnota“ -

http://sk.wikipedia.org/wiki/Stredná_hodnota_(stred_súboru)
Selected response from:

Igor Liba
Slovakia
Grading comment
Vdaka, Igor, myslim ze to MEAN celkom sedi. Trochu mi nedava logiku ta formulacia vo vete s "nonexistent". Dako to vyriesim.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3stredná hodnota (výskytu)
Igor Liba
3priemer, priemerny
Maria Chmelarova
2 +1prostriedok
Michal Zugec


Discussion entries: 4





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
prostriedok


Explanation:
prostriedok na odburiňovanie..

Michal Zugec
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 15

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Kolesar: Prostriedok proti bažanke ročnej (Meran) na neošetrených plochách...
1 day 27 mins
  -> vďaka

39 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
priemer, priemerny


Explanation:
The Mean, Median and Mode are three kind of "averages"...

Maria Chmelarova
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 12

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
stredná hodnota (výskytu)


Explanation:
Stredná hodnota, ako súhrnná zovšeobecňujúca charakteristika skúmaného kvantitatívneho znaku v štatistickom súbore.

--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2010-06-03 21:40:23 GMT)
--------------------------------------------------


„Stredná hodnota výskytu rastlín bažanky ročnej (kód MERAN podľa Európskej spoločnosti pre výskum burín (EWRS)) ....."

--------------------------------------------------
Note added at 20 hrs (2010-06-04 08:59:56 GMT)
--------------------------------------------------

použil by som asi všeobecnejší výraz „stredná hodnota“ -

http://sk.wikipedia.org/wiki/Stredná_hodnota_(stred_súboru)

Igor Liba
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Vdaka, Igor, myslim ze to MEAN celkom sedi. Trochu mi nedava logiku ta formulacia vo vete s "nonexistent". Dako to vyriesim.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search