piggable

Slovak translation: vhodné pre ježkovanie

20:04 Dec 9, 2014
English to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / check valves
English term or phrase: piggable
Téma: spätné ventily v potrubí

Kontext iba tento: "These check valves are not piggable."
Gabriela Simonova
Italy
Slovak translation:vhodné pre ježkovanie
Explanation:
Princíp ježkovana - využitie inteligentného ježka, je opísaný v odkaze. Teda v tomto prípade ventily nie sú pre ježka priechodné. Pigging je v druhom odkaze. U nás je to ježko, u nich pig -:)

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2014-12-09 20:45:36 GMT)
--------------------------------------------------

Nie ježkovana, ale ježkovania.
Selected response from:

Michal Zugec
Slovakia
Grading comment
Ďakujem za pomoc!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3vhodné pre ježkovanie
Michal Zugec
4priechodný pre čistič potrubia
Igor BURAK
3priechodné pre krtkov
vili_007


  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
vhodné pre ježkovanie


Explanation:
Princíp ježkovana - využitie inteligentného ježka, je opísaný v odkaze. Teda v tomto prípade ventily nie sú pre ježka priechodné. Pigging je v druhom odkaze. U nás je to ježko, u nich pig -:)

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2014-12-09 20:45:36 GMT)
--------------------------------------------------

Nie ježkovana, ale ježkovania.


Example sentence(s):
  • Pri “ježkovaní” je “ježko” unášaný tokom prepravovaného média, pričom sníma stav potrubia do súboru záznamov
  • Pigging in the context of pipelines refers to the practice of using devices known as "pigs" to perform various maintenance operations on a pipeline. This is done without stopping the flow of the product in the pipeline.

    Reference: http://gis.vsb.cz/GIS_Ostrava/GIS_Ova_2000/Sbornik/Vacula/Re...
    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Pigging
Michal Zugec
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 32
Grading comment
Ďakujem za pomoc!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Kissik
23 mins
  -> vďaka

neutral  Martina Salyova: Terminologicky OK, len malá poznámka ku gramatike - správne by malo byť "vhodné na ježkovanie" :)
45 mins
  -> Správne

agree  Vladimír Hoffman: Čo sa človek na staré kolená nedozvie:-ooo. Nakoniec z toho bude slovko ježkovateľné (potrubie):-)
3 hrs
  -> vďaka

agree  Pavel Lexa
20 hrs
  -> vďaka

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
priechodný pre čistič potrubia


Explanation:
Ventil, ktorý má rovnaký vnútorný priemer vývrtu ako samotné potrubie a neobsahuje konštrukčné prvky, ktoré by priemer jeho voľného priechodu zmenšovali a preto sám nebráni tomu, aby ním mohlo prejsť veľkostne to, čo môže prejsť samotným potrubím. V tomto konkrétnom prípade je tým niečím čistič potrubia, nazývaný pig (prasiatko).

http://www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=266303
https://www.google.it/search?q="pipeline pig"&biw=1710&bih=1...
https://www.google.it/search?q=čistič potrubia pig&biw=1710&...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2014-12-09 21:19:16 GMT)
--------------------------------------------------

správne vyskloňované v danom kontexte: (ventily) priechodné pre čistič potrubia

Igor BURAK
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 44

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
priechodné pre krtkov


Explanation:
prípadne tiež "čistiteľné krtkami" podľa kontextu


    Reference: http://www.rein3-karcher.sk/rein3-kacher-sk/eshop/7-1-Prislu...
vili_007
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in Slavic(Other)Slavic(Other), Native in SlovakSlovak




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search