grit seal

Slovak translation: tesnenie na ochranu proti piesku/jemnému štrku

10:30 Nov 15, 2019
English to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: grit seal
Tesnenie nachádzajúce sa v ložiskovej zostave odstredivého kalového čerpadla
Gabriela Simonova
Italy
Slovak translation:tesnenie na ochranu proti piesku/jemnému štrku
Explanation:
To tesnenie nie je vnúútornou súčasťou ložiska, ale chráni ložisko pred vniknutím
drobných častíc piesku/jemného štruku (=grit), ktoré by lo ložisko mohli poškodiť.
Je to krásne podrobne objasnené v tomto prospekte:
http://vcwvalvulas.com.br/pt/wp-content/uploads/2016/04/Plug...
Aj z tohto nasledujúceho textu jasne vyplýva, že "gritt" nie je materiál tesnenia,
ale objasňuje jeho ochrannú funkciu:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=nemco "gr...
Selected response from:

Igor BURAK
Slovakia
Grading comment
Ďakujem! :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2tesnenie na ochranu proti piesku/jemnému štrku
Igor BURAK
3protiprachové tesnenie
Matúš P.


  

Answers


1 day 25 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
tesnenie na ochranu proti piesku/jemnému štrku


Explanation:
To tesnenie nie je vnúútornou súčasťou ložiska, ale chráni ložisko pred vniknutím
drobných častíc piesku/jemného štruku (=grit), ktoré by lo ložisko mohli poškodiť.
Je to krásne podrobne objasnené v tomto prospekte:
http://vcwvalvulas.com.br/pt/wp-content/uploads/2016/04/Plug...
Aj z tohto nasledujúceho textu jasne vyplýva, že "gritt" nie je materiál tesnenia,
ale objasňuje jeho ochrannú funkciu:
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=nemco "gr...

Igor BURAK
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 44
Grading comment
Ďakujem! :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Michal Zugec: I keď som to nikde nenašiel, podľa anglickej definície by som sa nebál použiť "protipieskové tesnenie"
5 hrs
  -> Ďakujem.

agree  Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
23 hrs
  -> Ďakujem.

2 days 12 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
protiprachové tesnenie


Explanation:
Tesnenie na ochranu pred vniknutím pevných častíc ktoré by abrazívnym účinkom mohli poškodiť ložisko.

Slovom grit sa označuje aj napríklad stupeň drsnosťi/ jemnosti brúsneho papiera či kameňa. Takže jemný grit môže znamenať aj prach ktorý obrusuje.

Grit znamená aj pieskovec.

Matúš P.
Slovakia
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in SlovakSlovak




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search