break-out cathead

Slovak translation: hydraulické zariadenie (mechanizmus) na rozskrutkovanie (vrtných tyčí)

09:19 Nov 15, 2013
English to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Drilling
English term or phrase: break-out cathead
Ide o veľkú priemyselnú vrtnú súpravu. Mal by to byť zrejme nejaký druh navijaku, ale neviem, čo myslia pod "break-out".
Hovoria aj o "spinning cathead", tak to budú zrejme dva druhy navijaka.
Kontextu veľa nie je - iba pri vysvetľovaní oládacieho panela:

"Hydraulic catheads:
The upward movement of control valve C28 actuates the spinning cathead. The upward movement of control valve C29 actuates the break-out cathead".
Gabriela Simonova
Italy
Slovak translation:hydraulické zariadenie (mechanizmus) na rozskrutkovanie (vrtných tyčí)
Explanation:
Break Out – rozšroubování spojů vrtných tyčí nebo zátěžek vytažených z vrtu na povrch.

Break Out Cathead – zařízení připojené k navijákovému hřídeli vrátku sloužící jako zdroj síly k odtrhávání spojů vrtného soutyčí.
Selected response from:

Viera Valková
Slovakia
Grading comment
Ďakujem pekne :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1hydraulické zariadenie (mechanizmus) na rozskrutkovanie (vrtných tyčí)
Viera Valková
2odtrhovací naviják
Maria Chmelarova


  

Answers


4 hrs   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
odtrhovací naviják


Explanation:
len podla Volny - odtrhovací viják

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
hydraulické zariadenie (mechanizmus) na rozskrutkovanie (vrtných tyčí)


Explanation:
Break Out – rozšroubování spojů vrtných tyčí nebo zátěžek vytažených z vrtu na povrch.

Break Out Cathead – zařízení připojené k navijákovému hřídeli vrátku sloužící jako zdroj síly k odtrhávání spojů vrtného soutyčí.


    Reference: http://geologie.vsb.cz/DRILLING/drilling/vocabulary.html
Viera Valková
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ďakujem pekne :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dušan Ján Hlísta
18 hrs
  -> ďakujem :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search