spinning cathead

Slovak translation: vretenový naviják

09:21 Nov 15, 2013
English to Slovak translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Drilling
English term or phrase: spinning cathead
Ide o veľkú priemyselnú vrtnú súpravu. Mal by to byť zrejme nejaký druh navijaku.
Hovoria aj o "break-out cathead", tak to budú zrejme dva druhy navijaka.
Kontextu veľa nie je - iba pri vysvetľovaní oládacieho panela:

"Hydraulic catheads:
The upward movement of control valve C28 actuates the spinning cathead. The upward movement of control valve C29 actuates the break-out cathead".
Gabriela Simonova
Italy
Slovak translation:vretenový naviják
Explanation:
Ak máte aj vyobrazenia mechanizmov, môžete ich porovnať s obrázkami na uvedených stranách.
Selected response from:

Jan Szelepcsenyi, PhD
Slovakia
Grading comment
Ďakujem pekne :-) Tento termín mi najviac sedí do dokumentu.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1rotačné skrutkové upínacie puzdro
Dušan Ján Hlísta
3navijak vratidla
Maria Chmelarova
3vretenový naviják
Jan Szelepcsenyi, PhD


Discussion entries: 1





  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vretenový naviják


Explanation:
Ak máte aj vyobrazenia mechanizmov, môžete ich porovnať s obrázkami na uvedených stranách.


    Reference: http://www.mercateo.sk/kw/vretenov(fd)(20)navijak/vretenovy_...
    Reference: http://www.mercateo.sk/kw/vretenov(fd)(20)navijak/vretenovy_...
Jan Szelepcsenyi, PhD
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Ďakujem pekne :-) Tento termín mi najviac sedí do dokumentu.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
rotačné skrutkové upínacie puzdro


Explanation:
našepkal mi to geológ...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2013-11-15 13:18:47 GMT)
--------------------------------------------------

môžbyť by malo byť "skrutkovacie"; geológovia-vŕtači navrhovali aj:
spinning cathead by mohla byť - rotačná hlava
break-out cathead by mohla byť- výpustná rotačná hlava. Neviem to
presne , ale je to zariadenie na rotačnom stole, kde sa dá náhon
(drive) na vrtné tyče lahko a rýchlo odpojiť!
podrobnješie tu:
http://books.google.sk/books?id=6CQKozxTKG4C&pg=PA73&...

Dušan Ján Hlísta
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 6

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Viera Valková
4 hrs
  -> srdečná vďaka! Dušan

4 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
navijak vratidla


Explanation:
skuste prosim tiež >
kotevný výložník, kotevný krakovec, naviják
Volný - viják vrátku

cathead - spool a hub or spool shaped rotating drum located on a winch (vratidlo) shaft that is used to wind a rope for pulling or hosting
modernejsie - http://usaofs.com/p/4053/spinning-cathead-37sah


Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search