many layers and silos

Slovak translation: horizontálne vrstvy a silá

13:37 Jan 21, 2015
English to Slovak translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: many layers and silos
Kolegovia, stretli ste sa už niekedy s týmto slovným spojením?
Kontext - z článku časopisu Forbes:
"It can be quite hard to move a big ship with many layers and silos."
moniTT
Slovak translation:horizontálne vrstvy a silá
Explanation:
Horizontálne vrstvy, napr. kontainery navrstvené nad sebou, silá na sypké materiály...
Selected response from:

Jan Kolesar
Slovakia
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2horizontálne vrstvy a silá
Jan Kolesar
3 +1komplikovaná organizačná štruktúra
Michal Zugec
4s mnohými úrovňami riadenia a neochotou zdieľať informácie/znalosti
vili_007
3 +1mnohé stupne podnikovej štruktúry a izolované útvary
Tomas Foltyn
3množstvo podlaží a zásobníkov
Slavomir BELIS


Discussion entries: 15





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
horizontálne vrstvy a silá


Explanation:
Horizontálne vrstvy, napr. kontainery navrstvené nad sebou, silá na sypké materiály...

Jan Kolesar
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 16
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
34 mins
  -> ďakujem

agree  tomasik
52 mins
  -> ďakujem

neutral  Slavomir BELIS: Vrstvy? Znie to čudne.
2 hrs
  -> ďakujem, stáva sa že treba aj rozšíriť význam, keď niet slov.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
množstvo podlaží a zásobníkov


Explanation:
x

Slavomir BELIS
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 44

3 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
mnohé stupne podnikovej štruktúry a izolované útvary


Explanation:
Neviem, do akej miery sa môžete vzdialiť od originálu, ale možno by som to neprekladal doslovne, pretože​:
1. anglické silo je dvojzmyselné, na rozd​i​el od slovenského sila; ​
​2. doslovne to ​znie prinajmenšom podivuhodne a kričí z toho cudzí jazyk, v slovenčine by to nikto nikdy takto nepovedal.
V iných jazykoch na proze je mrte otázok na (business) silo a podobne. Preto v tomto prípade by som možno zvážil obetovanie lode, aby to znelo napr. takto:
„rozvíjať veľký podnik/spoločnosť s mnohými stupňami podnikovej štruktúry a izolovanými útvarmi“.​
To je len taký bleskový nástrel, mal by som si to asi trochu nechať uležať v hlave. :-)

Like the agricultural silos that keep one type of grain isolated from another, business silos describe groups or departments within an organization that work in a vacuum with little functional access to other groups, or little communication with them.
http://smallbusiness.chron.com/minimize-silos-business-12365...

https://www.google.sk/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1C...

Tomas Foltyn
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  vili_007: V danom kontexte je toto zhruba ten správny význam
27 mins
  -> ďakujem

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
s mnohými úrovňami riadenia a neochotou zdieľať informácie/znalosti


Explanation:
V prenesenom význame:
ship = podnik, organizácia
layers = vrstvy, úrovne riadenia
silos = neochota zdieľať informácie, známa tiež ako "silo mentality"


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2015-01-21 18:05:39 GMT)
--------------------------------------------------

many silos = veľkou neochotou zdieľať informácie/znalosti

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2015-01-21 18:23:42 GMT)
--------------------------------------------------

Ak by sme chceli použiť obrazne tú loď, tak loď s mnohými palubami (poschodiami) a (izolovanými) nádržami


    Reference: http://www.investopedia.com/terms/s/silo-mentality.asp
vili_007
Slovakia
Native speaker of: Native in Slavic(Other)Slavic(Other), Native in SlovakSlovak

23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
komplikovaná organizačná štruktúra


Explanation:
Alebo komplikovaná štruktúra riadenia. Ja to chápem takto. Napr.: V tej spoločnosti je ťažko presadiť nejakú zmenu, lebo majú komplikovanú...

Michal Zugec
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Kristian Madar
3 days 1 hr
  -> vďaka




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search