Zero-hour contract

Slovak translation: zmluva s neuvedenou pracovnou dobou

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Zero-hour contract
Slovak translation:zmluva s neuvedenou pracovnou dobou
Entered by: Jana Novomeska

14:28 May 16, 2017
English to Slovak translations [PRO]
Human Resources
English term or phrase: Zero-hour contract
Definícia:

A zero-hour contract is a type of contract between an employer and a worker, where the employer is not obliged to provide any minimum working hours, while the worker is not obliged to accept any work offered.

Existuje nejaký ustálený výraz v slovenčine? Ďakujem!
Jana Novomeska
Malta
zmluva s neuvedenou pracovnou dobou
Explanation:
*
Selected response from:

Igor Liba
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1zmluva s neuvedenou pracovnou dobou
Igor Liba
3 +1zmluva na nula hodín
Igor BURAK
3 +1práca na zavolanie
Michal Zugec


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zero-hour contract
práca na zavolanie


Explanation:
Mne sa najviac páči táto možnosť.

Example sentence(s):
  • Typickým prípadom môže byť zavolanie taxíka cez službu Uber, objednanie ubytovania cez Airbnb, ale aj tzv. práca na zavolanie (zero hour contract).

    https://dennikn.sk/643863/je-tu-gig-ekonomika/
Michal Zugec
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 14

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dušan Ján Hlísta
17 hrs
  -> Vďaka

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
zero-hour contract
zmluva s neuvedenou pracovnou dobou


Explanation:
*


    Reference: http://www.ostrovnilisty.co.uk/pracovni-smlouvy-jejich-obsah...
Igor Liba
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
6 days
  -> ďakujem

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
zero-hour contract
zmluva na nula hodín


Explanation:
https://www.pravnenoviny.sk/pracovne-pravo/work-life-balance...

Zero-hours contract

V podobe zero-hours contract zamestnanec pracuje vtedy, keď ho zamestnávateľ potrebuje, pričom sa zaviaže usporiadať si povinnosti tak, aby bol v tom čase k dispozícii. Zamestnávateľ nie je povinný garantovať určitý počet hodín práce, nie je povinný prideľovať prácu. V tomto type pracovnej zmluvy sa vymedzia obdobia, kedy môže zamestnanec očakávať ponuku práce, pričom následné právo alebo povinnosť akceptovať prácu závisí od regulácie zákona alebo od obsahu zmluvy. Práca nie je garantovaná, preto všetky odpracované hodiny sú považované za dodatočné. Ide o podobný inštitút ako je práca na zavolanie, avšak pracovná zmluva na nula hodín by sa mala využívať pri dlhšom trvaní zákazky.

--------------------------------------------------
Note added at 8 days (2017-05-25 11:08:52 GMT)
--------------------------------------------------

Ide o podobný inštitút ako je práca na zavolanie, avšak pracovná zmluva na nula hodín by sa mala využívať pri dlhšom trvaní zákazky.

--------------------------------------------------
Note added at 8 days (2017-05-25 11:09:10 GMT)
--------------------------------------------------

(ten istý zdroj)

Igor BURAK
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mateja Mruskovicova
8 days
  -> Ďakujem.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search