solvent liquidation

Slovak translation: likvidácia (obchodnej spoločnosti) na základe rozhodnutia jej spoločníkov

18:33 Oct 17, 2013
English to Slovak translations [PRO]
Law/Patents - Law (general)
English term or phrase: solvent liquidation
...solvent liquidation or reorganisation of any subsidiary...
moniTT
Slovak translation:likvidácia (obchodnej spoločnosti) na základe rozhodnutia jej spoločníkov
Explanation:
Solvent liquidation je to isté ako members’ voluntary liquidation (MVL) (pozrite linky dole). Okrem toho existuje insolvent voluntary liquidation, o ktorú žiadajú veritelia, preto sa nazýva aj creditors’ voluntary liquidation. V slovenskom Obchodnom zákonníku existuje pojem likvidácia (link dole), preto nie je dôvod ho nepoužiť. Slovo dobrovoľná by tam ani nemuselo byť, keďže ide o rozhodnutie spoločníkov.

There are two kinds of Voluntary Liquidation:
Members Voluntary Liquidation (MVL)
When the directors of a company believe that the company is solvent but they no longer wish for the company to trade.
Creditors Voluntary Liquidation (CVL)
The directors and or shareholders decide to put the company into liquidation due to the fact it is insolvent.
http://coopermatthews.com/voluntary-liquidation.html

An insolvent voluntary liquidation is known as a ‘creditors’ voluntary liquidation’ because its conduct is primarily under the control of the creditors. A solvent voluntary liquidation is known as a ‘members’ voluntary liquidation' because its conduct is primarily under the control of its members.
http://www.r3.org.uk/index.cfm?page=1392

Insolvency Act obsahuje dvě základní formy likvidace společnosti (wind up) – dobrovolnou (voluntary) a nedobrovolnou (compulsory). Dobrovolnou likvidaci navrhuje samotný dlužník, a to na základě rozhodnutí učiněném na setkání členů společnosti (meeting of members). Dobrovolná likvidace přitom může nabývat formy members‘ voluntary liquidation nebo creditors‘ voluntary liquidation podle toho, kdo volí likvidátora – zástupci společnosti nebo věřitelé.
http://is.muni.cz/th/321821/pravf_m/Diplomova_prace_-_Jan_Ku...

Dobrovoľná likvidácia
V zmysle Obchodného zákonníka sa spoločnosť môže zrušiť dobrovoľne:
likvidáciou - spoločníci sa dobrovoľne rozhodnú na likvidácii podniku, ktorá má ďalej právnu subjektivitu, ale z dôvodu blízkeho konca podniku, môže vykonávať len úkony, ktoré smerujú k jeho likvidácii.
http://europa.eu/youreurope/business/start-grow/start-ups/in...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-10-17 20:21:37 GMT)
--------------------------------------------------

Ďalší náhodne vybraný odkaz o tom, že solvent liquidation je synonymom MVL, tých odkazov je inak na nete kopa.

We recommended placing all three companies into solvent liquidation (known as Members’ Voluntary Liquidation or MVL)....
https://www.baileyahmad.co.uk/case-study-solvent-liquidation...
Selected response from:

Tomas Foltyn
Slovakia
Grading comment
Vďaka!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3likvidácia (obchodnej spoločnosti) na základe rozhodnutia jej spoločníkov
Tomas Foltyn
4Zrušenie alebo reorganizácia akejkoľvek pobočky pri zachovaní jej solventnosti
Kristian Madar


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Zrušenie alebo reorganizácia akejkoľvek pobočky pri zachovaní jej solventnosti


Explanation:
Bola vydaná Smernica ES o Solventnosti, ktorá upravuje určité finančné záležitosti. Myslím, že by sa tu mohlo jednať o tento prípad.

Tým pádom aj keď spoločnosť ide do likvidácie, musí byť zachovaná jej solventnosť (teda skopnosť platit jej dlhy zo strany subjektu, ktorý prevezme dlh) a likvidácia musí prebehnúť pri dodržaní podmienok ktoré stanovuje táto Smernica o solventnosti



    Reference: http://www.nbs.sk/_img/Documents/_Dohlad/ORM/Poistovnictvo/A...
Kristian Madar
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 20

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
likvidácia (obchodnej spoločnosti) na základe rozhodnutia jej spoločníkov


Explanation:
Solvent liquidation je to isté ako members’ voluntary liquidation (MVL) (pozrite linky dole). Okrem toho existuje insolvent voluntary liquidation, o ktorú žiadajú veritelia, preto sa nazýva aj creditors’ voluntary liquidation. V slovenskom Obchodnom zákonníku existuje pojem likvidácia (link dole), preto nie je dôvod ho nepoužiť. Slovo dobrovoľná by tam ani nemuselo byť, keďže ide o rozhodnutie spoločníkov.

There are two kinds of Voluntary Liquidation:
Members Voluntary Liquidation (MVL)
When the directors of a company believe that the company is solvent but they no longer wish for the company to trade.
Creditors Voluntary Liquidation (CVL)
The directors and or shareholders decide to put the company into liquidation due to the fact it is insolvent.
http://coopermatthews.com/voluntary-liquidation.html

An insolvent voluntary liquidation is known as a ‘creditors’ voluntary liquidation’ because its conduct is primarily under the control of the creditors. A solvent voluntary liquidation is known as a ‘members’ voluntary liquidation' because its conduct is primarily under the control of its members.
http://www.r3.org.uk/index.cfm?page=1392

Insolvency Act obsahuje dvě základní formy likvidace společnosti (wind up) – dobrovolnou (voluntary) a nedobrovolnou (compulsory). Dobrovolnou likvidaci navrhuje samotný dlužník, a to na základě rozhodnutí učiněném na setkání členů společnosti (meeting of members). Dobrovolná likvidace přitom může nabývat formy members‘ voluntary liquidation nebo creditors‘ voluntary liquidation podle toho, kdo volí likvidátora – zástupci společnosti nebo věřitelé.
http://is.muni.cz/th/321821/pravf_m/Diplomova_prace_-_Jan_Ku...

Dobrovoľná likvidácia
V zmysle Obchodného zákonníka sa spoločnosť môže zrušiť dobrovoľne:
likvidáciou - spoločníci sa dobrovoľne rozhodnú na likvidácii podniku, ktorá má ďalej právnu subjektivitu, ale z dôvodu blízkeho konca podniku, môže vykonávať len úkony, ktoré smerujú k jeho likvidácii.
http://europa.eu/youreurope/business/start-grow/start-ups/in...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-10-17 20:21:37 GMT)
--------------------------------------------------

Ďalší náhodne vybraný odkaz o tom, že solvent liquidation je synonymom MVL, tých odkazov je inak na nete kopa.

We recommended placing all three companies into solvent liquidation (known as Members’ Voluntary Liquidation or MVL)....
https://www.baileyahmad.co.uk/case-study-solvent-liquidation...

Tomas Foltyn
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 23
Grading comment
Vďaka!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Vladimír Hoffman: Pekný rešerž, klobúk dolu!
1 day 19 hrs
  -> Ďakujem!

agree  Kristian Madar: Áno súhlasím aj sa takýmto vyjadrením; dôkladne podložený rešerš
2 days 3 hrs
  -> Ďakujem!

agree  Slavomir BELIS
3 days 14 hrs
  -> Ďakujem!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search