Detective Constable

Slovak translation: policajný komisár - vyšetrovateľ (alebo kriminalista)

08:08 Jun 10, 2020
English to Slovak translations [PRO]
Law (general) / Police force
English term or phrase: Detective Constable
Rozmyslam, ako prelozit tento termin. Len ako policajt alebo policajny detektiv? Ide o zenu a policajna detektivka mi pripomina skor typ romanu. Mozno sa mylim a "policajna detektivka" sa pouziva aj na Slovensku.

Viem, ze je to najnizsia hodnost policajta v UK, constable.
Detective constable na rozdiel od police constable vysetruje ciny, nie len pochodzkuje.

U nas su asi obe funkcie radovy policajti, ci sa mylim? Rozlisili by ste ich nejako alebo nie? V texte vystupuju oba druhy policajtov, aj police constable aj detective constable.

Dakujem za napady.

Detective constables and police constables have the same rank. They have different operational roles, but there are also lots of similarities too, albeit detectives don't wear a uniform. Detective constables ultimately deal with serious and complex investigations. In this interesting and exciting role, you will be working on varied investigations, which could include serious assaults, domestic abuse, fraud, burglary, robbery and knife crime.

https://www.met.police.uk/car/careers/met/police-officer-rol...
Paulina Laukova
Slovak translation:policajný komisár - vyšetrovateľ (alebo kriminalista)
Explanation:
https://webslovnik.zoznam.sk/slovensko-anglicky/index/p/342

https://dict.leo.org/englisch-deutsch/Detective Constable
Selected response from:

Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Grading comment
Dakujem pekne, vysetrovatel sa mi najviac hodi do kontextu na odlisenie od police officer.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1stážmajster
Sona Ozorakova
4policajný komisár - vyšetrovateľ (alebo kriminalista)
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
4detektív konstábel
Ivan Šimerka


Discussion entries: 1





  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
detective constable
detektív konstábel


Explanation:
https://sk.wikipedia.org/wiki/Obecná_polícia

Ivan Šimerka
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
detective constable
policajný komisár - vyšetrovateľ (alebo kriminalista)


Explanation:
https://webslovnik.zoznam.sk/slovensko-anglicky/index/p/342

https://dict.leo.org/englisch-deutsch/Detective Constable


    https://www.istp.sk/karta-zamestnania/60508/vysetrovatel-oddelenia-vseobecnej-kriminality-odboru-justicnej-policie-okresneho-riaditelstva-po
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 26
Grading comment
Dakujem pekne, vysetrovatel sa mi najviac hodi do kontextu na odlisenie od police officer.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
detective constable
stážmajster


Explanation:
Podĺa mňa je to najnižšia hodnosť. Je to policajt čo je v teréne.
Od najnižšej hodnosti po najvyššiu:
Constable and Sergeant
Inspector and Chief Inspector
Superintendent and Chief Superintendent
Assistant Chief Constable, Deputy Chief Constable and Chief Constable (outside London only).



    Reference: http://https://www.minv.sk/?hodnosti_v_PZ
    Reference: http://https://wikidiff.com/sergeant/constable
Sona Ozorakova
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dušan Ján Hlísta
23 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search