PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

Associate /Associate Contract

Slovak translation: partner / partnerská zmluva

10:05 Nov 22, 2010
English to Slovak translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / Licence agreement
English term or phrase: Associate /Associate Contract
Associate means a business that has entered into and operates in accordance with an Associate Contract

No other context available

Any suggestions?
Barbara Heyes
Slovakia
Slovak translation:partner / partnerská zmluva
Explanation:
Partnerská zmluva a súvisiace dokumenty
Podľa anylýzy, ktorú pre danú situáciu urobí náš team s ohľadom na vašu predstavu úpravy a obsahu vašich vzťahov vám pripravíme návrh Partnerskej zmluvy.
Selected response from:

Jan Kolesar
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1spoločník / zmluva o spoločníctve
Diana Simova
4(zavazna) dohoda/zmluva spoluucastnikov
Maria Chmelarova
4partner / partnerská zmluva
Jan Kolesar


  

Answers


26 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
associate /associate contract
partner / partnerská zmluva


Explanation:
Partnerská zmluva a súvisiace dokumenty
Podľa anylýzy, ktorú pre danú situáciu urobí náš team s ohľadom na vašu predstavu úpravy a obsahu vašich vzťahov vám pripravíme návrh Partnerskej zmluvy.

Jan Kolesar
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
associate /associate contract
(zavazna) dohoda/zmluva spoluucastnikov


Explanation:
associate nieje len spolocnik ale aj spoluucastnik, co je vo vasom texte "businnes that has entered into and operates ...
skuste si vyhladat definiciu "associate contract"

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
associate /associate contract
spoločník / zmluva o spoločníctve


Explanation:
Definícia "associate" a rozdiel v porovnaní s "partner" pozri tu: http://www.wisegeek.com/what-is-the-difference-between-an-as...

associate = spoločník

Associate Contract = zmluva, ktorou sa stanovuje status/postavenie spoločníka vo firme, => "zmluva o spoločníctve" - a nie "o spoločenstve" (slovenčina pozná napr. pojem spoločenstvo vlastníkov bytov), ani "spoločenská zmluva" (slovenský právny systém používa tento termín v kontexte s s.r.o.)

--------------------------------------------------
Note added at 6 days (2010-11-29 08:26:39 GMT)
--------------------------------------------------

Priznám sa, že tým, že ide o realitu, ktorá v slovenskom kontexte neexistuje resp. (zatiaľ) nie je bežná, som si nad aktuálnosťou kodifikácie výrazu nelámala hlavu, ale navrhujem teda nasledujúce: "Advokát spoločník / Zmluva advokáta spoločníka"(http://advokatskafirmatrokan.meu.zoznam.sk/nas-tim/ - táto advokátska firma používa štatút advokát spoločník)

Diana Simova
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak, Native in CzechCzech
Notes to answerer
Asker: Výraz spoločníctvo ale súčasné kodifikačné príručky Slovenského jazyka neobsahujú. Poslenýkrát bol zaradený do SSJ 1959-68, ale do nového vydania už nie.

Asker: Ďakujem za úsilie a návrhy, avšak tu sa nejednalo o advokatskátov, iba všeobecné obchodné spoločnosti a tak zrejme budem musieť dať za pravdu pánovi kolegovi Kolesarovi (ten bol najvšeobecnejší) a ak sa to klientovi nebude páčiť, nechám to na korektorovi, čo navrhne on...


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Igor Liba
3 hrs
  -> ďakujem :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search