Total Cost Ownership

Slovak translation: celkové náklady

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Total Cost Ownership
Slovak translation:celkové náklady

09:21 Aug 19, 2010
    The asker opted for community grading. The question was closed on 2010-08-22 15:56:50 based on peer agreement (or, if there were too few peer comments, asker preference.)


English to Slovak translations [PRO]
Bus/Financial - Management / accounting
English term or phrase: Total Cost Ownership
Vie mi niekto poradit, ci existuje preklad tohto terminu aj v slovencine, ktory je zauzivany v obchodnych kruhoch?

Vdaka!
denisaherel
United Kingdom
celkové náklady
Explanation:
zbytocne pridavat vyraz "vlastnictvo" a pod.
http://www.etrend.sk/weby/csr/?project=spolocnost-business-l...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-08-19 12:54:40 GMT)
--------------------------------------------------

výraz „celkové náklady na vlastníctvo“ je nepresný pretože nezahŕňa náklady na prevádzkovanie, údržbu a ďalšie náklady

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-08-19 12:59:03 GMT)
--------------------------------------------------

Total Cost of Ownership - CELKOVÉ NÁKLADY spojené s vlastnením ALE ZÁROVEŇaj s prevádzkovaním nadobudnutého IT produktu, služby alebo technológie. Zahŕňa všetky priame a nepriame náklady počas ich ‘života‘, tj. nadobúdacie náklady, personálne náklady, servis prípadne ďaľšie

http://www.mojslovnik.sk/slovo/TCO

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2010-08-20 07:25:42 GMT)
--------------------------------------------------

Samotný výraz "vlastníctvo" neznamená nutne a jednoznačne prevádzkovanie, udržbu a pod. Strojový preklad "náklady na vlastníctvo" môže mať jednoducho aj význam "náklady na zaobstaranie" a nič viac.

Preto by som sa priklonil ku všeobecnému "celkové náklady" z čoho je zrejmé, že ide o "VŠETKY NÁKLADY".
Selected response from:

Igor Liba
Slovakia
Grading comment
diky
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1celkové náklady
Igor Liba
4 +1celkové náklady na vlastníctvo
Slavomir BELIS
4celkové náklady vlastníctva
Maria Chmelarova
4celkové náklady na kúpu, následný provoz a likvidáciu
Sarka Rubkova


Discussion entries: 3





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
total cost ownership
celkové náklady na kúpu, následný provoz a likvidáciu


Explanation:
Pokud to chcete mít rozepsané, aby tomu každý rozuměl

Sarka Rubkova
Czech Republic
Works in field
Native speaker of: Native in CzechCzech

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
total cost ownership
celkové náklady vlastníctva


Explanation:
(TCO) is a financial estimate. Its purpose is to help consumers and enterprise managers determine direct and indirect costs of product or system. It is a management accounting concept that can be used in full cost accounting or even ecological economics where it includes social costs
http://www.answer.com


Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 14

3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
total cost ownership
celkové náklady na vlastníctvo


Explanation:
x

--------------------------------------------------
Note added at 11 hrs (2010-08-19 20:21:54 GMT)
--------------------------------------------------

nižšie náklady na vlastníctvo - 22 300 výsledkov na slovenskom webe

Nižšie celkové náklady na vlastníctvo, vyššia návratnosť investícii
Microsoft
http://www.microsoft.com/slovakia/virtualizacia/tco-roi.mspx

Rýchla návratnosť, nižšie celkové náklady na vlastníctvo
Oracle
http://www.oracle.com/global/sk/corporate/presroom/releases/...

Ericsson Group-Radio minimalizuje celkové náklady operátora na vlastníctvo (TCO)...
Ericsson
http://www.ericsson.com/sk/skupinova_radiova_komunikacia.sht...

Pomocou HP Asset Manager dokážete merať celkové náklady na vlastníctvo jednotlivých majetkov (TCO)...
http://www.snt.sk/riesenia_a_sluzby/profesionalne_sluzby/man...

EU
...and the total cost of ownership including the expenses...
... a celkové náklady na vlastníctvo vrátane výdavkov...

http://eur-lex.europa.eu/Notice.do?mode=dbl&lang=en&lng1=en,...

Slavomir BELIS
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Jan Kolesar
1 hr
  -> Vďaka.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
total cost ownership
celkové náklady


Explanation:
zbytocne pridavat vyraz "vlastnictvo" a pod.
http://www.etrend.sk/weby/csr/?project=spolocnost-business-l...

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-08-19 12:54:40 GMT)
--------------------------------------------------

výraz „celkové náklady na vlastníctvo“ je nepresný pretože nezahŕňa náklady na prevádzkovanie, údržbu a ďalšie náklady

--------------------------------------------------
Note added at 3 hrs (2010-08-19 12:59:03 GMT)
--------------------------------------------------

Total Cost of Ownership - CELKOVÉ NÁKLADY spojené s vlastnením ALE ZÁROVEŇaj s prevádzkovaním nadobudnutého IT produktu, služby alebo technológie. Zahŕňa všetky priame a nepriame náklady počas ich ‘života‘, tj. nadobúdacie náklady, personálne náklady, servis prípadne ďaľšie

http://www.mojslovnik.sk/slovo/TCO

--------------------------------------------------
Note added at 22 hrs (2010-08-20 07:25:42 GMT)
--------------------------------------------------

Samotný výraz "vlastníctvo" neznamená nutne a jednoznačne prevádzkovanie, udržbu a pod. Strojový preklad "náklady na vlastníctvo" môže mať jednoducho aj význam "náklady na zaobstaranie" a nič viac.

Preto by som sa priklonil ku všeobecnému "celkové náklady" z čoho je zrejmé, že ide o "VŠETKY NÁKLADY".

Igor Liba
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 20
Grading comment
diky

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tomas Janosik: Urcite suhlasim s Igorm. vlastnictvo je tam uplne zbytocne.
50 mins
  -> dakujem

neutral  Slavomir BELIS: Hej, presne tak, z - total cost ownership - urobíme len - total cost.
7 hrs
  -> ďakujem




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search