blooming effect

Slovak translation: fyziologické oslnenenie

12:49 Jul 29, 2014
English to Slovak translations [PRO]
Medical - Medical (general)
English term or phrase: blooming effect
Materiál k intraokulárnej šošovke.
Erich Szabo
Slovakia
Slovak translation:fyziologické oslnenenie
Explanation:
Kto hľadá, nájde, ale odporúčam overiť.

Viď kapitola 4.1.3 a inde odkazu.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2014-07-29 23:24:14 GMT)
--------------------------------------------------

Samozrejme to má byť oslnenie, nejako mi to ušlo:-))
Selected response from:

Vladimír Hoffman
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2fyziologické oslnenenie
Vladimír Hoffman
4lesk, odraz svetla, ligot
Maria Chmelarova
4efekt kvitnutia
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.


Discussion entries: 13





  

Answers


22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
efekt kvitnutia


Explanation:
a koleso je opäť vynájdené! :-)


Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 18
Notes to answerer
Asker: Táto odpoveď sa mi nezdá ako správna, môžete uviesť nejaký zdroj?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dušan Ján Hlísta: no len aby ...
1 min

neutral  Vladimír Hoffman: Nech hľadám ako hľadám, pán kolega, žiadne kvitnutie som v spojení so šošovkami nenašiel. Nechcem ohovárať, ale mne to pripadá ako úplne čistý kalk bez bázne a hany. Ale možno sa mýlim a vy to máte podložené dôkladným rešeržom, že?:-)
1 hr

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
fyziologické oslnenenie


Explanation:
Kto hľadá, nájde, ale odporúčam overiť.

Viď kapitola 4.1.3 a inde odkazu.

--------------------------------------------------
Note added at 10 hrs (2014-07-29 23:24:14 GMT)
--------------------------------------------------

Samozrejme to má byť oslnenie, nejako mi to ušlo:-))


    Reference: http://is.muni.cz/th/173165/fi_m/thesis.pdf
Vladimír Hoffman
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Dušan Ján Hlísta: "asnáj" oslnenie, nie?
9 mins
  -> Veruže áno:-)

neutral  Maria Chmelarova: Ano, diskutujeme o ludskom oku. Ak je oko oslnene tak je na chvilu oslepene a to nie je cielom vyšetrovania, pozorovania na monitoroch, výmene sosovky atd.
10 hrs
  -> Vzhľadom na kontext "Pushing the cushion tip through the end could result in a blooming effect." treba rozlíšiť, čo je príčinok a čo dôsledok. V tomto prípade diskutujeme o ľudskom oku, ktoré je ožiarené (oslnené).

agree  pebaro (X): rozhodně
6 days
  -> Ďakujem.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lesk, odraz svetla, ligot


Explanation:
zoberte to ako pomocku
www.zeiss.com.trioeye
... mikroskopicka kamera kt. sa pouziva pri vymeve ocnej sosovky. Osvetlenie (doteraz) je/bolo prudke a tak "zeiss" vyriesilo problem novym pristrojom na redukciu nadmerneho "osvetlenie" - "blooming" effect.

www.crstoday.com >Medilive Trio Eye Video Camera > na lavej strane v boxe je "Captures detailed images of the sclera without producing a "blooming effect"...

"blooming" effect from excessive brightness www.marketwired.com/press-release/carl-zeiss-develops-camer...



--------------------------------------------------
Note added at 1 day57 mins (2014-07-30 13:47:42 GMT)
--------------------------------------------------

vyraz bloom a) an excessive growth of (plankton)
b) a surface coating
c) delicate powdary coating
d) a glare caused by an object reflecting too much light into Tv camera
kedze sa trapime s "blooming" effect a nie "bloom", tu je pomocka z Webster's D. - blooming - used as a generalized intensive (napr. aj osvetlenie) nielen vysledok pri fotografovani.

www.crstoday.com " Captures detailed images of the sclera without producing a "blooming" effect. Efekt intenzivneho osvetlenia pri vysetreniach a operaciach oka (sosovky ), pozorovanie na monitoroch. To je nieco nove na trhu z produkcie Carl Zeiss Med. Tech. institut. atd.

To iste plati aj o Ca "blooming" pri vysetrovani srdcovo-cievnych ochoreniach ....






--------------------------------------------------
Note added at 1 day1 hr (2014-07-30 14:35:09 GMT)
--------------------------------------------------

osvetliť / oslniť
osvetliť - vybaviť svetlom, osvietiť, ožiariť
oslniť - prudkým svetlom na chviľu oslepiť

Maria Chmelarova
Works in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search