PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

small duct primary sclerosing cholangitis

Slovak translation: primárna sklerozujúca cholangitída malých žlčovodov

08:57 Nov 12, 2016
English to Slovak translations [PRO]
Medical - Medical (general) / liver diseases
English term or phrase: small duct primary sclerosing cholangitis
Definícia:

Small duct primary sclerosing cholangitis (PSC) is a disease variant which is characterized by typical cholestatic and histological features of PSC but normal bile ducts on cholangiography.

Ďakujem za rady!
Jana Novomeska
Malta
Slovak translation:primárna sklerozujúca cholangitída malých žlčovodov
Explanation:
"Mají projevy AIH, a navíc ještě symptomatologii jiného chronického onemocnění jater – primární biliární cirhózy nebo sklerózující cholangoitidy. autoimunitní cholangoitida má rysy AIH a primární biliární cirhózy (PBC) bez antimitochondriálních protilátek (tzv AMA negativní PBC) nebo primární sklerózující cholangoitidy (PSC) malých duktů.":

http://www.remedia.cz/Okruhy-temat/Imunologie/Autoimunitni-h...

"I v dětském věku se můžeme setkat s diagnózou sklerózující cholangitidy malých žlučovodů..."

https://books.google.it/books?id=c7e-AgAAQBAJ&pg=PA472&lpg=P...

"Príznaky ochorenia sú non-hnisavý deštruktívna cholangitída neznámej etiológie.To postihuje predovšetkým malé žlčovody"

http://medansw.com/sk/pages/1322511
https://www.google.it/#q="malé žlčovody"
Selected response from:

Igor BURAK
Slovakia
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1primárna sklerozujúca cholangitída malých žlčovodov
Igor BURAK
5primárna sklerotizujúca cholangitída malého traktu
filipca (X)
4primárna sklerotizujúca cholangitída malých kanálikov (pečene)
Juro Sebestyen, A.B.I.E.S. s.r.o.
3primarna "small-duct" sklerozujuca cholangitida
Silvia Janicek


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
primarna "small-duct" sklerozujuca cholangitida


Explanation:
Primarna sklerozujuca cholangitida, ale small duct neviem najst...
Neviem, ci to pomoze, ale da sa to uviest v zatvorkach, ako tento zdroj (v cestine): "U nemocných s velmi časnou chorobou či s takzvanou small-duct disease..."
http://docplayer.cz/2755898-Doporuceny-postup-ceske-hepatolo...


Silvia Janicek
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

59 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5

10 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
primárna sklerozujúca cholangitída malých žlčovodov


Explanation:
"Mají projevy AIH, a navíc ještě symptomatologii jiného chronického onemocnění jater – primární biliární cirhózy nebo sklerózující cholangoitidy. autoimunitní cholangoitida má rysy AIH a primární biliární cirhózy (PBC) bez antimitochondriálních protilátek (tzv AMA negativní PBC) nebo primární sklerózující cholangoitidy (PSC) malých duktů.":

http://www.remedia.cz/Okruhy-temat/Imunologie/Autoimunitni-h...

"I v dětském věku se můžeme setkat s diagnózou sklerózující cholangitidy malých žlučovodů..."

https://books.google.it/books?id=c7e-AgAAQBAJ&pg=PA472&lpg=P...

"Príznaky ochorenia sú non-hnisavý deštruktívna cholangitída neznámej etiológie.To postihuje predovšetkým malé žlčovody"

http://medansw.com/sk/pages/1322511
https://www.google.it/#q="malé žlčovody"

Igor BURAK
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 39

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Igor Liba
13 hrs
  -> Ďakujem.

neutral  filipca (X): maybe
2 days 21 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
primárna sklerotizujúca cholangitída malého traktu


Explanation:
Example: Je treba spomenúť, že CCA sa zriedkavo vyskytuje o pacientov s „PSC malého traktu“ (teda PSC v malých žlčovodoch).

Example sentence(s):
  • Je treba spomenúť, že CCA sa zriedkavo vyskytuje o pacientov s „PSC malého traktu“ (teda PSC v malých žlčovodoch).

    Reference: http://www.pscpatientseurope.org/articles/_slovak.html
filipca (X)
Slovakia
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SlovakSlovak




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search