Health, safety and welfare

Slovak translation: bezpečnosť, zdravie a sociálna ochrana (na pracovisku)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Health, safety and welfare
Slovak translation:bezpečnosť, zdravie a sociálna ochrana (na pracovisku)
Entered by: Igor Liba

07:38 Aug 16, 2007
English to Slovak translations [PRO]
Other / Health and safety
English term or phrase: Health, safety and welfare
Workplace (Health, Safety and Welfare) Regulations 1992.
Andrea Demovič
bezpečnosť, zdravie a sociálna ochrana (na pracovisku)
Explanation:
texh z dolu uevedeneho odkazu

Zákon o bezpečnosti, zdraví a sociálnej ochrane na pracovisku z roku 1989 (Safety, Health and Welfare at Work Act 1989) a ostatná legislatíva týkajúca sa priemyslu

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2007-08-16 08:16:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.euroinfo.gov.sk/index/go.php?id=1246
Selected response from:

Igor Liba
Slovakia
Grading comment
Dakujem velmi pekne. Aj som si zavolala na Ministerstvo prace, kde to potvrdili, ze radsej 'ochrana' nez 'starostlivost', kedze 'ochrana' ma sirsi zaber.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2Zdravie, bezpečnosť a sociálna starostlivosť
Zuzana Weiterschutzova
4 +1bezpečnosť, zdravie a sociálna ochrana (na pracovisku)
Igor Liba
4BOZP a sociálna starostlivosť
Slavomir BELIS
4zdravie, bezpečnosť a prosperita
Uncle
3Zdravie, bezpecnost a pracovne podmienky
Rad Graban
3bezpečnosť, zdravie a duševná pohoda
akkurat


Discussion entries: 1





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
health, safety and welfare
Zdravie, bezpečnosť a sociálna starostlivosť


Explanation:
Zdravie, bezpečnosť a sociálna starostlivosť

Zuzana Weiterschutzova
Works in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
Notes to answerer
Asker: Takze nebude to plny nazov BOZP a soc.starostlivost?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katarina Zacharova
12 mins

agree  Maria Chmelarova
4 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
health, safety and welfare
bezpečnosť, zdravie a duševná pohoda


Explanation:
not sure about it, but this could maybe help

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2007-08-16 07:52:22 GMT)
--------------------------------------------------

correct word order: zdravie, bezpečnosť a duševná pohoda


    Reference: http://ar2005.emcdda.europa.eu/sk/page014-sk.html
    Reference: http://osha.europa.eu/publications/factsheets/24/fact24_sk.p...
akkurat
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 12

18 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
health, safety and welfare
zdravie, bezpečnosť a prosperita


Explanation:
welfare = blaho, prosperita

Uncle
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

37 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
health, safety and welfare
bezpečnosť, zdravie a sociálna ochrana (na pracovisku)


Explanation:
texh z dolu uevedeneho odkazu

Zákon o bezpečnosti, zdraví a sociálnej ochrane na pracovisku z roku 1989 (Safety, Health and Welfare at Work Act 1989) a ostatná legislatíva týkajúca sa priemyslu

--------------------------------------------------
Note added at 38 mins (2007-08-16 08:16:37 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.euroinfo.gov.sk/index/go.php?id=1246


    Zákon o bezpečnosti, zdraví a sociálnej ochrane na pracovisku z roku 1989 (Safety, Health and Welfare at Work Act 1989) a ostatná legis
Igor Liba
Slovakia
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 63
Grading comment
Dakujem velmi pekne. Aj som si zavolala na Ministerstvo prace, kde to potvrdili, ze radsej 'ochrana' nez 'starostlivost', kedze 'ochrana' ma sirsi zaber.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sarka Rubkova
21 hrs
  -> Dakujem a zelam pekny vikend

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
health, safety and welfare
BOZP a sociálna starostlivosť


Explanation:
BOZP - bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci. V tvojom zdroji je len zdravie, bezpečnosť, ale ja si myslím, že v slovenčine sa to takto veľmi nepoužíva alebo inými slovami že zaužívanejšie je BOZP pokiaľ ide o zdravie a bezpečnosť pri práci, na pracovisku, v zamestnaní a podobne.

Slavomir BELIS
Slovakia
Specializes in field
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 8

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
health, safety and welfare
Zdravie, bezpecnost a pracovne podmienky


Explanation:
If you check "Workplace (Health, Safety and Welfare) Regulations 1992", "welfare" has got nothing to do with "social walfare" and I think that to translate it as "socialna starostlivost" is incorrect.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs (2007-08-16 15:51:11 GMT)
--------------------------------------------------

Or you could probably use "starostlivost o zamestnancov/pracovnikov".

Rad Graban
United Kingdom
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 7




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search