odds blood

Slovak translation: Pre Kristove rany!

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:odds blood
Slovak translation:Pre Kristove rany!
Entered by: Dušan Ján Hlísta

12:00 Jan 21, 2013
English to Slovak translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / nadávka
English term or phrase: odds blood
nadávka z čias vzbury lorda z Monmouthu - zrejme mi bude vedieť pomôcť iba literárne zdatný Angličan :=)
Dušan Ján Hlísta
Slovakia
Kristove rany!
Explanation:
na zaklade mojich prispevkov v diskusii by som to asi takto prelozil...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-01-21 13:29:48 GMT)
--------------------------------------------------

Samozrejme :) Uz som to davno nepocul "nazivo", ale mate pravdu skor sa to pouziva so slovickom "pre". Ved si to mozete upravit ako chcete.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-01-21 13:29:54 GMT)
--------------------------------------------------

Samozrejme :) Uz som to davno nepocul "nazivo", ale mate pravdu skor sa to pouziva so slovickom "pre". Ved si to mozete upravit ako chcete.
Selected response from:

Uncle
Grading comment
toto je "šťavnatejšie" aj keď od pani Márie je to zaujímavý postreh. "Nicméně" vďaka. Dušan Hlísta alias Škopko
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3prekliata nahoda (zhoda okolnosti)
Maria Chmelarova
3Kristove rany!
Uncle


Discussion entries: 4





  

Answers


40 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Kristove rany!


Explanation:
na zaklade mojich prispevkov v diskusii by som to asi takto prelozil...

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-01-21 13:29:48 GMT)
--------------------------------------------------

Samozrejme :) Uz som to davno nepocul "nazivo", ale mate pravdu skor sa to pouziva so slovickom "pre". Ved si to mozete upravit ako chcete.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2013-01-21 13:29:54 GMT)
--------------------------------------------------

Samozrejme :) Uz som to davno nepocul "nazivo", ale mate pravdu skor sa to pouziva so slovickom "pre". Ved si to mozete upravit ako chcete.

Uncle
Native speaker of: Native in SlovakSlovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
toto je "šťavnatejšie" aj keď od pani Márie je to zaujímavý postreh. "Nicméně" vďaka. Dušan Hlísta alias Škopko
Notes to answerer
Asker: nemohlo by byť aj "Pre Kristove rany!" (čo je na Slovensku obvyklejšie zahrešenie na vidieku)? Inak "samozrejmo" vrelá vďaka! S úctou Váš Dušan Hlísta alias Škopko :=)


9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
prekliata nahoda (zhoda okolnosti)


Explanation:
Simon's Walks historicka cast mesta Chelsea >

Worlds End; King Charles is the reputed originator of the Worlds End. His coach broke and axel there and on seeing the muddy fields on one side and sand bank on the other he exclaimed " Odds blood, it would have to happen at the worlds end". It was a noted house of entertaiment in the reign of King Charles II when access was by river.
www.athomeinnchelsea.com/simons-walks.html
odds - at variance V nezhode, v rozpore s )

Anglicania casto pouzivaju vyraz blood/dy - jedna z moznosti > (vulg.) - prekliaty plus ....


Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search