Inside story

Slovak translation: zasvätená správa, zorientovaný príbeh; pohžad znútra, siahajúci na korene

12:16 Apr 5, 2005
English to Slovak translations [PRO]
Art/Literary - Poetry & Literature / Book title
English term or phrase: Inside story
I keď viem, že sa tento výraz nemusí preklada, hžadám vhodný slovenský ekvivalent.
Pro Lingua
Slovak translation:zasvätená správa, zorientovaný príbeh; pohžad znútra, siahajúci na korene
Explanation:
Kto stojí mimo, vidí menej podstatu veci, ako ten, kto je "vo vnútri" skupiny, podniku, pretože sa dostáva dovnútra problému, skrátka je "in" - zorientovaný, zasvätený, vie o podstate, vie to, čo sa blíži objektívnej pravde; preto sa obávam, že iné interpretácie nezodpovedajú významu, v akom sa tento výraz v AJ používa. Myslím, že aj tento výraz má rad primeraných slovenských ekvivalentov a preto by sa mal preklada.
Selected response from:

Jan Szelepcsenyi, PhD
Slovakia
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3zasvätená správa, zorientovaný príbeh; pohžad znútra, siahajúci na korene
Jan Szelepcsenyi, PhD
5intímny príbeh
[Removed name] (X)
4dôverný (tajný,neverený,súkromný) príbeh >>>
Maria Chmelarova
4pravdivý príbeh, pravdivé story, (or read bellow)
Apolonia Vanova
3popis z vnútra, osobný príbeh
Hviezda


  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inside story
dôverný (tajný,neverený,súkromný) príbeh >>>


Explanation:
historka, lož, klamstvo; ale aj novela, rozpravka, poviedka....

Bez udania celej vety alebo paragrafu sa da tazko vydedukovat, ktory z vyrazov je najvhodnejsi... su aj ine moznosti ako hore uvedene...


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 23 mins (2005-04-05 13:40:11 GMT)
--------------------------------------------------

neverejny

Maria Chmelarova
Native speaker of: Slovak

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
inside story
zasvätená správa, zorientovaný príbeh; pohžad znútra, siahajúci na korene


Explanation:
Kto stojí mimo, vidí menej podstatu veci, ako ten, kto je "vo vnútri" skupiny, podniku, pretože sa dostáva dovnútra problému, skrátka je "in" - zorientovaný, zasvätený, vie o podstate, vie to, čo sa blíži objektívnej pravde; preto sa obávam, že iné interpretácie nezodpovedajú významu, v akom sa tento výraz v AJ používa. Myslím, že aj tento výraz má rad primeraných slovenských ekvivalentov a preto by sa mal preklada.

Jan Szelepcsenyi, PhD
Slovakia
Native speaker of: Slovak
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sarka Rubkova
14 mins

agree  Marek Buchtel
20 hrs

agree  beresbela: kym sme nemali inside stories, pouzivali sme vyraz poh?ad zasvätenca
72 days

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
inside story
intímny príbeh


Explanation:
Tento vyraz je ustaleny, ale jeho vhodnost vo vasom pripade musite posudit vy.

[Removed name] (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in SlovakSlovak

12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inside story
pravdivý príbeh, pravdivé story, (or read bellow)


Explanation:
skutočný, príbeh zodpovedajúci pravde, ozajstný príbeh/story,
pravý/é príbeh/story
The word "story" is commonly used in Slovak text or coversation.

Apolonia Vanova
Canada
Native speaker of: Native in SlovakSlovak, Native in EnglishEnglish

21 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
inside story
popis z vnútra, osobný príbeh


Explanation:
Napadli ma dva terminy, zalezi od obsahu knihy.

Hviezda
Works in field




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search