Site of Community Importance

Swedish translation: områden av gemenskapsintresse

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Site of Community Importance
Swedish translation:områden av gemenskapsintresse
Entered by: Cercagab

17:02 Jan 10, 2012
English to Swedish translations [PRO]
Botany / biodiversity
English term or phrase: Site of Community Importance
Hej,

Finns det någon som känner till den svenska motsvarigheten till "Site of Community Importance" och förkortningen (SCI)?
samma fråga gäller även med Special Protection Area (SPA) och Special Area of Conservation (SAC) och deras förkortningar.

Tack!
Cercagab
områden av gemenskapsintresse
Explanation:
Samt "Särskilda bevarandeområden" osv. Se länken till Habitatsdirektivet nedan.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2012-01-10 19:55:50 GMT)
--------------------------------------------------

Förlåt, jag missade "särskilda skyddsområden" (special protection areas).
Selected response from:

Gabriella Jönsson
Sweden
Grading comment
OK, tack för hjälpen!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2områden av gemenskapsintresse
Gabriella Jönsson
5ett område av betydelse för samhället
Tomas Rosell


  

Answers


2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
site of community importance
områden av gemenskapsintresse


Explanation:
Samt "Särskilda bevarandeområden" osv. Se länken till Habitatsdirektivet nedan.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2012-01-10 19:55:50 GMT)
--------------------------------------------------

Förlåt, jag missade "särskilda skyddsområden" (special protection areas).


    Reference: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=CELEX:...
Gabriella Jönsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 3
Grading comment
OK, tack för hjälpen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sven Petersson: Nog borde det väl vara: "område av gemenskapsintresse"
31 mins
  -> Absolut, Sven. Jag borde skrivit svaret i singular.

agree  Åsa Schoening
4 hrs

agree  Mario Marcolin: äkta byråkratiska :)
2 days 2 hrs
  -> :)

17 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
site of community importance
ett område av betydelse för samhället


Explanation:
Alternativt: ett betydelsefullt område för samhället eller ett område av samhällsvikt.

Tomas Rosell
Native speaker of: Swedish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search