Corporate HR

Swedish translation: Företagets centrala personalavdelning

19:33 Dec 15, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial
English term or phrase: Corporate HR
i en koncern. "Corporate HR must be consulted..."

Personalavdelning känns otillräckligt i det här fallet. Men vad heter det då?
PEK (X)
Swedish translation:Företagets centrala personalavdelning
Explanation:
Skulle jag nog säga
Selected response from:

Lena Matzdotter
Grading comment
Tack! Vad livet skulle varit mycket lättare om man inte var allergisk mot uttrycket HR i svenskan... ;o)
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Företagets centrala personalavdelning
Lena Matzdotter
4 +1(koncernens) HR-avdelning
Mario Marcolin
3 -1korporativ personalavdelning
Jenny Johansson


  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): -1
corporate hr
korporativ personalavdelning


Explanation:
...skulle jag gissa.

Jenny Johansson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Mario Marcolin: Surrealistiskt
2 hrs

36 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Företagets centrala personalavdelning


Explanation:
Skulle jag nog säga

Lena Matzdotter
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 632
Grading comment
Tack! Vad livet skulle varit mycket lättare om man inte var allergisk mot uttrycket HR i svenskan... ;o)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Henrik Brameus
56 mins

agree  Glenn Viklund
14 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
corporate HR
(koncernens) HR-avdelning


Explanation:
central grupp/avdelning för HR-frågor

HR-avdelning skriver vissa t.ex:
"Offensiv stresshantering. Målgrupper Ledningsgrupper; HR-avdelning;
Chefsgrupper / Nyckelpersoner"
http://www.pbmperformance.se/

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 52 mins (2003-12-15 22:25:48 GMT)
--------------------------------------------------

Det finns fortfarande inget bra svenskt ord för HR tycker jag, mindre överkänsliga använder \"humanresurs\"- http://www.banverket.se/templates/StandardTtH____3747.asp - men för mig påminner det mest om \"människomaterial\":


Mario Marcolin
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 1883

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  cologne
9 hrs
  -> Tack Jane!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search