Success stories don't just happen. They are made

Swedish translation: framgång får man inte, den skapar man; framgång kommer inte av sig självt - den skapar man

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Success stories don't just happen. They are made
Swedish translation:framgång får man inte, den skapar man; framgång kommer inte av sig självt - den skapar man
Entered by: Mario Marcolin

18:36 Apr 29, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: Success stories don't just happen. They are made
Söker en fyndig formulering på nedanstående slogan. Man söker medarbetare via en annons. Det handlar alltså om att en karriär (framgångsrik sådan) inte kommmer av sig själv.

"Success stories don't just happen. They are made."
PMPtranslations
framgång får man inte (till skänks), den skapar man (själv)
Explanation:
:)
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
Tack för ALLA svar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2framgång får man inte (till skänks), den skapar man (själv)
Mario Marcolin
3 +2framgångssagor sker inte via slumpen, de skapas!
Glenn Viklund
3 +1Sitt inte och vänta på framgång, skapa den!
Tess Whitty
3var och en sin egen lyckas smed
Tomas Onsjö


  

Answers


30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
success stories don't just happen. they are made
framgångssagor sker inte via slumpen, de skapas!


Explanation:
eller nåt sånt; trevlig valborg där borta!

Glenn Viklund
Albania
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mats Wiman: Definitivt!
51 mins

agree  Li Redenaa: Framgång kommer inte av sig själv, man skapar den
4 hrs

42 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
success stories don't just happen. they are made
Sitt inte och vänta på framgång, skapa den!


Explanation:
Ett annat exempel.

Tess Whitty
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 66

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
34 mins
  -> Tack Mario!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
success stories don't just happen. they are made
framgång får man inte (till skänks), den skapar man (själv)


Explanation:
:)

Mario Marcolin
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 118
Grading comment
Tack för ALLA svar!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Lena Samuelsson: Eller kanske bara "framgång kommer inte av sig självt - den skapar man"
10 hrs
  -> också det ja, tack lena :)

agree  Gorel Bylund: med Lena
12 hrs
  -> tack görel :)

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
success stories don't just happen. they are made
var och en sin egen lyckas smed


Explanation:
:-) Ett gammalt ordspråk

Tomas Onsjö
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 35




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search