purchase mix

Swedish translation: inköpets sammansättning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:purchase mix
Swedish translation:inköpets sammansättning
Entered by: Anette Herbert

20:37 Oct 14, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general) / Purchasing
English term or phrase: purchase mix
Inköp av flera olika sorters virke och skogsprodukteroch av olika kvalitet.
Vad kan man kalla en sådan blandning på svenska?
Anette Herbert
inköpssortiment
Explanation:
kan man kanske kalla det för, om man är på ett mera strukturerat humör. Det hela beror väl på om inköparen är intresserad av "mixens" sammansättning eller inte. Om det inte har betydelse, så är väl osorterat en bra term.
Selected response from:

Reino Havbrandt (X)
Sweden
Grading comment
Tack Reino - sammansättning måste det bli
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4inköpssortiment
Reino Havbrandt (X)
3osorterat inköp
Christina Middel


  

Answers


55 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
osorterat inköp


Explanation:
osorterad virkessändning kanske? En blandning av virkessorter brukar kallas osorterad. Sammanhang i meningen?

Christina Middel
United States
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inköpssortiment


Explanation:
kan man kanske kalla det för, om man är på ett mera strukturerat humör. Det hela beror väl på om inköparen är intresserad av "mixens" sammansättning eller inte. Om det inte har betydelse, så är väl osorterat en bra term.

Reino Havbrandt (X)
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 56
Grading comment
Tack Reino - sammansättning måste det bli




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search