Dichloroisocyanuric acid Sodium salt Dihydrate

Swedish translation: diklorisocyanursyra, natriumsalt, dihydrat

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Dichloroisocyanuric acid Sodium salt Dihydrate
Swedish translation:diklorisocyanursyra, natriumsalt, dihydrat
Entered by: Johanna Rebillon

16:58 Apr 6, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: Dichloroisocyanuric acid Sodium salt Dihydrate
Jag har försökt hitta på nätet en översättning av Dichloroisocyanuric och min gissning efter pusslande är 'dikloroisocyanat' men jag skulle behöva lite hjälp.
Således skulle översättningen bli:
dikloroisocyanatsyra natriumsalt dihydrat
Johanna Rebillon
diklorisocyanursyra, natriumsalt, dihydrat
Explanation:

Inte cyanatsyra utan cyanursyra.


--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2005-04-06 17:31:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.kemi.se/kemamne/klorisocyan.htm

Selected response from:

Folke Nettelblad
Sweden
Grading comment
Tack för hjälpen och för länken!
2 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4diklorisocyanursyranursyra natriumsalt dihydrat
Roger Arvidsson
4diklorisocyanursyra, natriumsalt, dihydrat
Folke Nettelblad
4urinsyra
Kjelle


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dichloroisocyanuric acid sodium salt dihydrate
urinsyra


Explanation:
går in mitt i : uric acid är ju samma som urinsyra, så jag skulle ersätta "syra" med "urinsyra" annars är det det inte så pissit (finlandism), eller helt OK

Kjelle
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 60

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dichloroisocyanuric acid sodium salt dihydrate
diklorisocyanursyra, natriumsalt, dihydrat


Explanation:

Inte cyanatsyra utan cyanursyra.


--------------------------------------------------
Note added at 33 mins (2005-04-06 17:31:16 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.kemi.se/kemamne/klorisocyan.htm



Folke Nettelblad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 242
1 corroborated select project
in this pair and field What is ProZ.com Project History(SM)?
Grading comment
Tack för hjälpen och för länken!

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
dichloroisocyanuric acid sodium salt dihydrate
diklorisocyanursyranursyra natriumsalt dihydrat


Explanation:
Det gäller tydligen ett blekmedel som används i tvätterier

Hälsningar
Roger

--------------------------------------------------
Note added at 44 mins (2005-04-06 17:42:31 GMT)
--------------------------------------------------

OPS! Det blev visst lite stammning här

diklorisocyanursyra natriumsalt dihydrat



    Reference: http://www.kemi.se/kemstat/floden/_flodenbild/floden.cfm?lan...
Roger Arvidsson
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search