OWNER AND INSTALLATION MANUAL

Swedish translation: installations- och användarhandbok

13:29 Apr 19, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: OWNER AND INSTALLATION MANUAL
This is to be used on a LCD monitor's manual
Henry
Swedish translation:installations- och användarhandbok
Explanation:
Hur var det med "manual" nu igen? Ska man inte skriva "handbok" på svenska?

I vilket fall som helst, ytterligare ett förslag.
Selected response from:

C. Heljestrand
Spain
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +7installations- och användarhandbok
C. Heljestrand
5ANVÄNDAR OCH INSTALLATIONSMANUAL
Anette Sjoberg
4instruktionsbok
Marianne (X)


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
ANVÄNDAR OCH INSTALLATIONSMANUAL


Explanation:
own experience.

Anette Sjoberg
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  C. Heljestrand: jag har fått rådet att INTE skriva "manual" på svenska. har dock inga belägg för detta.
8 mins
  -> Har själv läst många manualer (och även handböcker) och ser det själv som synonymer.

disagree  tauvon: Ett bindestreck saknas efter användar och dessutom håller jag med Christer om att helst inte använda manual på svenska. Handbok är bättre!
22 mins
  -> Bindestrecket håller jag med om, men håller fast vid att manual är ett bra ord, även om handbok fungerar lika bra.

agree  Rosica Dimitrova: Så står det på min dator, ANVÄNDARMANUAL
3 hrs
  -> Tack

12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +7
owner and installation manual
installations- och användarhandbok


Explanation:
Hur var det med "manual" nu igen? Ska man inte skriva "handbok" på svenska?

I vilket fall som helst, ytterligare ett förslag.

C. Heljestrand
Spain
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Graded automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  tauvon: Absolut bäst förslag!!
14 mins
  -> tack!

agree  Glenn Viklund
40 mins
  -> tackar!

agree  Sven Petersson
41 mins
  -> tack och bock!

agree  myrwad: Absolut, manualer har man på orglar!
2 hrs
  -> gracias!

agree  Renassans LS
5 hrs
  -> tack!

agree  Reino Havbrandt (X): Ägarhandbok med installationsanvisningar kanske?
20 hrs
  -> tack! din variant borde väl också funka!

agree  Tony Berglund: Helt rätt så!
23 hrs
  -> tack och bock!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
owner and installation manual
instruktionsbok


Explanation:
helt enkelt. Härvid undviks även kontroversen handbok-manual.

Marianne (X)
Belgium
Works in field
Native speaker of: Swedish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search