small hardware footprint

Swedish translation: tar liten plats

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:small hardware footprint
Swedish translation:tar liten plats
Entered by: Fredrik Pettersson

15:15 Sep 22, 2011
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: small hardware footprint
Small hardware footprint förekommer i en allmän beskrivning av en fysisk säkerhetsanordning som består av en specialbyggd hårdvaruapparat med tillhörande programvara. Den säljs till bensinstationer osv:

Key Features:
Small hardware footprint
No software installation or activation
Integrated I/O
Wall mount options
Analytics ready

Min översättning:

Nyckelegenskaper:
Liten hårdvara
Ingen programvaruinstallation eller aktivering
Integrerad I/O
Alternativ för väggmontering
Färdig för analys

Är min översättning rätt?: Liten hårdvara
Fredrik Pettersson
Hong Kong
tar liten plats
Explanation:
varför måste vi ta in "fotavtryck" i den här betydelsen? det blir väl inget fotavtryck av apparaten, om man inte ställer den på mjukt underlag, eller har haft den ute i leran före installation...?
Selected response from:

Göran Lindgren
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2litet (hårdvaru)fotavtryck
Sven Petersson
3tar liten plats
Göran Lindgren


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
litet (hårdvaru)fotavtryck


Explanation:
Nej, det betyder inte "liten", men att den tar upp lite utrymme i horisontalplanet. Se http://nysajt.etn.se/index.php?option=com_content&view=artic... för exempel på användning.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Marie Andersson (Allen)
43 mins
  -> Thank you very much!

agree  Annikki Kallay
2 hrs
  -> Thank you very much!

17 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
tar liten plats


Explanation:
varför måste vi ta in "fotavtryck" i den här betydelsen? det blir väl inget fotavtryck av apparaten, om man inte ställer den på mjukt underlag, eller har haft den ute i leran före installation...?

Göran Lindgren
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search