edgelight

Swedish translation: kantbelysningssystem

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:edgelight system
Swedish translation:kantbelysningssystem
Entered by: Gorel Bylund

11:32 Apr 11, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware
English term or phrase: edgelight
6 CCFLs edgelight system

- kantbelysningssystem med 6 kallkatodlampor?

Kantbelysning känns ganska naturligt, men jag får väldigt få träffar på kantbelyst och kantbelysning - därför undrar jag om jag är ute och cyklar. För det är inte samma sak som bakgrundsbelysning, eller?
Gorel Bylund
Sweden
kantbelysningssystem
Explanation:
Jo, det är allt bakgrundsbelysningen man pratar om, men ljuskällorna sitter inte bakom skärmen utan längs kanten på skärmen. Samma princip som i Ultra-Lite, se referens!
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Jag köper din förklaring, tackar!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4kantbelysningssystem
Sven Petersson
4kantbelysning
Mario Marcolin


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kantbelysning


Explanation:
känns bra för mig med
det är inte samma sak som bakgrundsbelysning (backlight)

Mario Marcolin
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 24

33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kantbelysningssystem


Explanation:
Jo, det är allt bakgrundsbelysningen man pratar om, men ljuskällorna sitter inte bakom skärmen utan längs kanten på skärmen. Samma princip som i Ultra-Lite, se referens!


    Reference: http://www.vink.dk/Default.asp?ID=4641
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 52
Grading comment
Jag köper din förklaring, tackar!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search