hover help

Swedish translation: hover (om man inte får vara kreativ och kalla det fantomhjälp)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hover help
Swedish translation:hover (om man inte får vara kreativ och kalla det fantomhjälp)
Entered by: Anna Blanck

09:11 Apr 22, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Computers: Software
English term or phrase: hover help
For information specific to your XXX, display "hover help" for your setup by selecting and holding the setup button at the bottom of the screen, then selecting the blue button in the hover help pop-up.
Anna Blanck
hover (om man inte får vara kreativ och kalla det fantomhjälp)
Explanation:
Hover help är väl de där små rutorna som svävar fram över texten när man för pekaren över dem. Vet inte om det finns nåt svenskt uttryck för detta - de referenser jag såg verkar mest hänvisa till "peka på hover". Om det ska lanseras nåt uttryck föreslår jag fantomhjälp för att ens lite hänvisa till den svävande egenskapen...
Selected response from:

Kristina Thorne
France
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3mousover-hjälp
Mats Wiman
2hover (om man inte får vara kreativ och kalla det fantomhjälp)
Kristina Thorne


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
hover (om man inte får vara kreativ och kalla det fantomhjälp)


Explanation:
Hover help är väl de där små rutorna som svävar fram över texten när man för pekaren över dem. Vet inte om det finns nåt svenskt uttryck för detta - de referenser jag såg verkar mest hänvisa till "peka på hover". Om det ska lanseras nåt uttryck föreslår jag fantomhjälp för att ens lite hänvisa till den svävande egenskapen...

Kristina Thorne
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tack!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
mousover-hjälp


Explanation:
är väl vad som avses, dvs. rutan som visas när man placerar mus spetsen över något

Mats Wiman
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search