Asset pane

Swedish translation: alternativruta

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Asset pane
Swedish translation:alternativruta
Entered by: Evelina Helena

15:06 Nov 7, 2015
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / CMS
English term or phrase: Asset pane
Jag behöver hjälp att översätta Asset pane. Ämnet är innehållshanteringsprogram och som jag förstår är det en ruta där man kan välja olika alternativ (men det är en gissning bara, är verkligen ingen expert i ämnet).

Hoppas på snabb hjälp :)
Evelina Helena
alternativruta
Explanation:
Precis som du sa själv...

Finns en hel del sådana på Google.
Selected response from:

IAnita
Sweden
Grading comment
Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4alternativruta
IAnita
3tillgångsruta
myrwad
3innehållslista
Joakim Braun


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
asset pane
innehållslista


Explanation:
Asset = innehåll. Kan vara bilder, film, bloggposter, artiklar, produkter eller vad som helst.

Varken lista eller ruta låter inte särskilt bra. Fönster, panel, katalog el dyl? Beror ju lite grann på hur det ser ut.

Joakim Braun
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in GermanGerman, Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 7

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
asset pane
alternativruta


Explanation:
Precis som du sa själv...

Finns en hel del sådana på Google.

IAnita
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tack så mycket!

5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
asset pane
tillgångsruta


Explanation:
Spontan översättning

--------------------------------------------------
Note added at 1 day13 hrs (2015-11-09 04:56:17 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.21cii.com/portals/0/InteliTask/Content/Chapter 4 ... "The Asset pane is where your Data Center equipment information is displayed". Ett smalare alternativ skulle kunna vara "inventarieruta", eller kanske hellre "-fönster".


myrwad
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 196




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search