.NET assemblies

Swedish translation: (kod)paket för .NET

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:.NET assemblies
Swedish translation:(kod)paket för .NET
Entered by: Mario Marcolin

12:05 Jan 29, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software
English term or phrase: .NET assemblies
Connect to your existing applications through XXXXXX with .NET assemblies, ActiveX calls, DLLs, and a wide array of networking protocols
Bo Hellenbrandt
Sweden
(kod)paket för .NET
Explanation:
Se http://www.databiten.se/products/delphi/delphi7/d7news2.htm
Selected response from:

Mario Marcolin
Sweden
Grading comment
Jag väljer detta även om sammanställningsfil(er)också kan användas. Tack till er alla!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Sammanställningsfil
Cecilia Janhammar
4 +1(kod)paket för .NET
Mario Marcolin
3.NET-koppling
hookmv


  

Answers


15 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
.NET-koppling


Explanation:
Vågar mig på en hyfsad gissning. .NET-begreppet är dock relativt nytt och frågan är väl vad det betyder - egentligen :-)
Länken ger ett exempel på databashantering där .NET förekommer.


    Reference: http://www.shell.linux.se/kahlin/nucleus/?itemid=36&catid=3
hookmv
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 8

19 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
.net assemblies
(kod)paket för .NET


Explanation:
Se http://www.databiten.se/products/delphi/delphi7/d7news2.htm

Mario Marcolin
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 46
Grading comment
Jag väljer detta även om sammanställningsfil(er)också kan användas. Tack till er alla!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Roger Sjölander: Varför inte? Än så länge saknas det ett vettigt uttryck för detta, och en "assembly" är _i princip_ ett paket med kod (och en del annat, men det är relativt ovidkommande).
4 hrs
  -> Tack Roger! Termer skall inte mystifiera...

22 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
Sammanställningsfil


Explanation:
Hittade en ganska enkel förklaring how Pagina. Och det är som det står, filerna i det här fallet motsvarar .exe. Och .NET är alltför nytt för att ha hunnits etablerats som svenska uttryck så fortsätt med de engelska så länge. Lycka till!


    Reference: http://www.pagina.se/itord/default.asp?SokOrd=assembly
Cecilia Janhammar
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search