Finishing kit

Swedish translation: färdigställningssats

17:43 Oct 15, 2013
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Pinspotter
English term or phrase: Finishing kit
Rör sig om en sats till en kägelresares ljusridå. Satsen innehåller en hållare och lite skruvar och brickor osv.

Står i en reservdelslista:

Mask Light Curtain Finishing Kit
Johan Kjallman
Swedish translation:färdigställningssats
Explanation:
Ett förslag

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2013-10-16 10:42:27 GMT)
--------------------------------------------------

Apropå Alvangers förslag: jag tror att man ska ta fasta på just 'finishing', alltså färdigställningen.
Selected response from:

myrwad
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3färdigställningssats
myrwad
3montagekit
Alvanger


  

Answers


14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
finishing kit
montagekit


Explanation:
Svårt att avgöra med så lite sammanhang, men montagekit kan kanske funka.

Alvanger
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  myrwad: Jag tycker att man ska reservera 'montage' för dess ursprungliga betydelse (bildmontage) och använda 'montering' i stället. Du säger väl inte 'demontage' också? http://sv.wikipedia.org/wiki/Demontage
2 hrs
  -> Tror att det är tämligen vanligt att använda både montage och demontage betydligt vardagligare än så, se exempelvis SAOB.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
finishing kit
färdigställningssats


Explanation:
Ett förslag

--------------------------------------------------
Note added at 16 hrs (2013-10-16 10:42:27 GMT)
--------------------------------------------------

Apropå Alvangers förslag: jag tror att man ska ta fasta på just 'finishing', alltså färdigställningen.

myrwad
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 399
Grading comment
Tack!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search