inverting container mixer

Swedish translation: sluten inverterande blandare

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:inverting container mixer
Swedish translation:sluten inverterande blandare
Entered by: Sven Petersson

10:06 Apr 29, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: inverting container mixer
The resulting mixture was then mixed again in a Robotainer inverting container mixer until homogenous.

Det handlar om tillverkning av granulat för lÀkemedelsberedning. De talar Àven om en "Robotainer inverting type of mixer".
Helena Nilsson (X)
sluten inverterande blandare
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4sluten inverterande blandare
Sven Petersson
4inverterande behÄllarmixer
Mats Wiman


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
inverterande behÄllarmixer


Explanation:
allmÀnt begrepp.

Dett (ur NE) kan kanske hjÀlpa:
inve_rtsocker (av invertera, av lat. inve_rto 'vÀnda om', 'vrida om'), blandning av glukos och fruktos. Invertsocker erhÄlls vid hydrolys av rörsocker i vattenlösning.

Under reaktionen Àndras specifika rotationen hos lösningen frÄn höger- till vÀnstervridande ("inverteras").

Invertsocker har bÀttre sötande förmÄga Àn rörsocker och har dÀrför stor anvÀndning som sötningsmedel inom livsmedelsindustrin. Det finns i naturen bl.a. i honung.


Mats Wiman
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 32

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Sven Petersson: Inte har detta nĂ„got med sockerlösningars optiska egenskaper att göra inte! Det Ă€r nog behĂ„llaren man vĂ€nder pĂ„. ;o)
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
sluten inverterande blandare


Explanation:
:o)

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 326




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search