conference call

Swedish translation: konferenssamtal

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:conference call
Swedish translation:konferenssamtal
Entered by: Linn Arvidsson (X)

20:13 Apr 26, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: conference call
Examples of the areas affected by this policy are:
- Quarterly earnings releases and related conference calls
- ...
- ...

Har tappet termen och kommer för mitt liv inte på den.
Linn Arvidsson (X)
Sweden
konferenssamtal
Explanation:
Heter det väl på svenska också. Många referenser på Google:

Konferenssamtal. Samtliga kan nu från sina telefoner koppla upp sig med sk
konferenssamtal, dvs ringa upp 2 externa samtal och prata tillsammans. ...
www.vxu.se/org/forvaltning/ lokalservice/vaxeln/konferenssamtal.html - 9k - 24 apr 2005

Nasdaq:BCOR) ordinarie konferenssamtal idag i samband med publiceringen av
halvårsrapporten svarade Ulf Jönsson på en fråga rörande ...
www.di.se/Index/Pressreleaser/2001/07/23/60942.htm - 4k
Selected response from:

Tess Whitty
United States
Grading comment
Ja det gör det ju. Tur att andra har hjärnor när den egna strejkar.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2konferenssamtal
Tess Whitty
4telefonkonferens
Glenn Viklund
4konferenssamtal
Gorel Bylund


  

Answers


24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
konferenssamtal


Explanation:
Heter det väl på svenska också. Många referenser på Google:

Konferenssamtal. Samtliga kan nu från sina telefoner koppla upp sig med sk
konferenssamtal, dvs ringa upp 2 externa samtal och prata tillsammans. ...
www.vxu.se/org/forvaltning/ lokalservice/vaxeln/konferenssamtal.html - 9k - 24 apr 2005

Nasdaq:BCOR) ordinarie konferenssamtal idag i samband med publiceringen av
halvårsrapporten svarade Ulf Jönsson på en fråga rörande ...
www.di.se/Index/Pressreleaser/2001/07/23/60942.htm - 4k

Tess Whitty
United States
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 14
Grading comment
Ja det gör det ju. Tur att andra har hjärnor när den egna strejkar.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson
1 hr
  -> Tack Sven!

agree  Kristina Thorne
12 hrs
  -> Tack Kristina!

30 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
konferenssamtal


Explanation:
Vad skulle det annars kunna vara? Eller är något som jag inte har fötstått?

--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2005-04-26 20:49:15 GMT)
--------------------------------------------------

Terese var snabbare och har referenser, poäng till henne! (Jag började svara men annat kom emellan en lång stånd - så kan det gå!)

(Apropå referenser så har Ulf Jönsson varit min chef en gång i tiden. - Happy to be independent!)

Gorel Bylund
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
telefonkonferens


Explanation:
kallar en del det, just i samband med delårsrapporter o.d.




    Reference: http://www.ibs.se/ibsse/WebExpress.nsf/fPressDoc?OpenForm&ur...
Glenn Viklund
Albania
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 56




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search