speed dial

Swedish translation: fartmätare/hastighetsmätare

19:13 Nov 21, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino
English term or phrase: speed dial
Spot the difference between the speed dials?

Är det någon som har en aning om vad som avses??
Det är ett spel som har att göra med "Fly wheels"...

Har verkligen ingen aning!
Monika Lebenbaum
Swedish translation:fartmätare/hastighetsmätare
Explanation:
Kan de vara om det rör sig om ett datorspel.
Selected response from:

Lars Jelking
Israel
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +5fartmätare/hastighetsmätare
Lars Jelking
4återuppringning/programmerat nummer
Linda Pettersson (X)
3Snabbval
Jan Heino


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
återuppringning/programmerat nummer


Explanation:
Spot the difference between the speed dials. Jag skulle nog få det till: "Lägg märke till skillnaden mellan olika snabb nummer " Eller "Lägg märke till skillnaden mellan för programmerade snabb nummer."
Men om man får lite mer information omkring det hela skulle det vara lättare. Jag vet ju inte om det är Lägg märke till, eller Hitta te.x. En speed dail är i vilket fall ett för programmerat nummer. Snabbnummer.

Linda Pettersson (X)
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +5
fartmätare/hastighetsmätare


Explanation:
Kan de vara om det rör sig om ett datorspel.

Lars Jelking
Israel
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Linda Pettersson (X): Ja det har Du helt rätt i, missade totalt detta med spel. Bra tänkt!
3 hrs

agree  myrwad: Jag tror också på Lars förslag
10 hrs

agree  Bjørnar Magnussen: In the context of "Fly Wheels", this is very probable.
13 hrs

agree  Reino Havbrandt (X): Dial är i det här fallet den synliga delen av hastighetsmätaren.
19 hrs

agree  Jan Sundström
8 days

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Snabbval


Explanation:
Tror jag att det heter.

Jan Heino
Germany
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in FinnishFinnish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search