"media binary hashing"

Swedish translation: hashning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase: hashing
Swedish translation:hashning
Entered by: Mårten Sandberg

22:11 May 4, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: "media binary hashing"
"Added xxx element for media binary hashing"

För sökmotorsajt

Tack på förhand!
Lisa Dahlander
Mexico
hashning
Explanation:
Metodiken hashning innehåller flera moment, både generering av hashkod och bl.a. hashsökning. Hashning är det vedertagna begrepp för hashing-principen och metodiken i sin helhet
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Tack till både Mario och Mårten, ni hjälpte mig bägge två men dessvärre kan jag ju bara ge poäng till en av er...
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4hashning
Mårten Sandberg
4binär hash-sökning av media
Mario Marcolin


  

Answers


12 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
media binary hashing
binär hash-sökning av media


Explanation:
"Största användningsområdet för hash-sökning är naturligtvis alternates-sökningar eftersom man då vet hash-värdet för filen. (vilket man ju inte vet om annars) För att det ska gå att söka på hash "första gången" så måste någon få upp en hash-databas över filerna!"
http://forum.directconnect.se/showthread.php?t=896&page=2&pp...

Mario Marcolin
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 53

22 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hashing
hashning


Explanation:
Metodiken hashning innehåller flera moment, både generering av hashkod och bl.a. hashsökning. Hashning är det vedertagna begrepp för hashing-principen och metodiken i sin helhet


    Reference: http://user.it.uu.se/~pesj1005/pkitp/uppg2.html
Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 77
Grading comment
Tack till både Mario och Mårten, ni hjälpte mig bägge två men dessvärre kan jag ju bara ge poäng till en av er...




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search