audit trails

Swedish translation: granskningsloggar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:audit trails
Swedish translation:granskningsloggar
Entered by: Mats Wiman

18:00 Apr 2, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / Internetövervakning
English term or phrase: audit trails
For operational and security reasons, Internet traffic is automatically recorded och audit trails are established

Finns det något helsvenskt alternativ till det svengelska uttrycket 'audit trails'?
Mats Wiman
Sweden
granskningsloggar
Explanation:
Ett förslag som jag har använt i några sammanhang. Blir inte många googlar, dock! (Härlett från audit.)

Annars kanske bara loggar, systemloggar, loggfiler - det beror ju lite på vad det är som loggas också.

Spårningslogg får några träffar, se ref. 2.

Inga tips från datatermgruppen!
Selected response from:

Görel Bylund
Sweden
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3ljudspår
Kjelle
3granskningsloggar
Görel Bylund


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
granskningsloggar


Explanation:
Ett förslag som jag har använt i några sammanhang. Blir inte många googlar, dock! (Härlett från audit.)

Annars kanske bara loggar, systemloggar, loggfiler - det beror ju lite på vad det är som loggas också.

Spårningslogg får några träffar, se ref. 2.

Inga tips från datatermgruppen!


    Reference: http://nezzo.se/na.asp?id1=275&id2=3056
    Reference: http://www.learningtree.se/courses/se599.htm
Görel Bylund
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 12
Grading comment
Tack!

14 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ljudspår


Explanation:
Ludspår kunde kanske användas även för denna lagring

Kjelle
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search