accomplishing some end

Swedish translation: uppnå ett visst mål (ändamål, syfte...)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:accomplishing some end
Swedish translation:uppnå ett visst mål (ändamål, syfte...)
Entered by: Linda Joelsson

21:50 Jun 15, 2006
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology) / glossary for IT terms
English term or phrase: accomplishing some end
Algorithm = step-by-step procedure for solving a problem or accomplishing some end especially by a computer
Linda Joelsson
Sweden
uppnå ett visst mål (ändamål, syfte...)
Explanation:
Betyder här bara mål och dess synonymer(enl Norstedts den 3:e vanligaste betydelsen hos end),
(då inte i betydelsen "våra grabbar satte ett mål i 89:e minuten mot Paraguay" )

mål [«» Ex with this end in view], ändamål, syfte, syftemål, avsikt
[«» Uttryck]

Det verkar inte vara en högeligen matematisk text du har och sluttillstånd känns krystat i sammanhanget
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Jättebra, tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5uppnå ett visst mål (ändamål, syfte...)
Mårten Sandberg
4uppnå ett visst sluttillstånd
MadeleineK


  

Answers


38 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
uppnå ett visst sluttillstånd


Explanation:
:)


    Reference: http://sv.wikipedia.org/wiki/Algoritm
MadeleineK
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
uppnå ett visst mål (ändamål, syfte...)


Explanation:
Betyder här bara mål och dess synonymer(enl Norstedts den 3:e vanligaste betydelsen hos end),
(då inte i betydelsen "våra grabbar satte ett mål i 89:e minuten mot Paraguay" )

mål [«» Ex with this end in view], ändamål, syfte, syftemål, avsikt
[«» Uttryck]

Det verkar inte vara en högeligen matematisk text du har och sluttillstånd känns krystat i sammanhanget


Mårten Sandberg
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 77
Grading comment
Jättebra, tack!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search