auto-run

Swedish translation: programmet startas automatiskt

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:auto-run
Swedish translation:programmet startas automatiskt
Entered by: Anette Herbert

23:08 Jul 15, 2004
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - IT (Information Technology)
English term or phrase: auto-run
Auto-run will automatically start the setup program.
Anette Herbert
spela upp automatiskt
Explanation:
är den enda "term" som jag kan komma på. Det gäller cd-skivor som spelas upp automatiskt i Windows, förmodar jag? Ja, i Windows _kan_ ju innehåller på cd-skivor (med program eller musik eller något) spelas upp automatiskt, men det är en inställning som går att ändra. Utan mer sammanhang vet jag ju inte om det är detta det handlar om, men är det det, skulle jag välja att skriva "Installationsprogrammet startas automatiskt" och _kanske_ lägga till ", om uppspelningsfunktionen inte har stängts av", eller något liknande.
Selected response from:

Roger Sjölander
Sweden
Grading comment
Tack Roger!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2spela upp automatiskt
Roger Sjölander
3auto-start/initieringsurutinen/automatisk startprocedure etc.
jurek9


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
spela upp automatiskt


Explanation:
är den enda "term" som jag kan komma på. Det gäller cd-skivor som spelas upp automatiskt i Windows, förmodar jag? Ja, i Windows _kan_ ju innehåller på cd-skivor (med program eller musik eller något) spelas upp automatiskt, men det är en inställning som går att ändra. Utan mer sammanhang vet jag ju inte om det är detta det handlar om, men är det det, skulle jag välja att skriva "Installationsprogrammet startas automatiskt" och _kanske_ lägga till ", om uppspelningsfunktionen inte har stängts av", eller något liknande.

Roger Sjölander
Sweden
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16
Grading comment
Tack Roger!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin: Installationsprogrammet startas automatiskt :)
5 hrs

agree  Hans-Bertil Karlsson (X)
6 hrs

5 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
auto-start/initieringsurutinen/automatisk startprocedure etc.


Explanation:
autmoattisk startprocedure

jurek9




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search