auctioned emission allowance product

Swedish translation: auktionerade utsläppsrätter

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:auctioned emission allowance product
Swedish translation:auktionerade utsläppsrätter
Entered by: m_a_a_

10:44 May 3, 2018
English to Swedish translations [PRO]
Bus/Financial - Law: Contract(s) / Affärsetik
English term or phrase: auctioned emission allowance product

- ...
- an auctioned emission allowance product
- ...


ur en lista med saker som viss information kan handla om för att klassificeras som "insiderinformation"

(har med kraftverksföretag att göra)
m_a_a_
Greece
auktionerade utsläppsrätter
Explanation:
comes to mind...
Selected response from:

Valeska Maier-Wörz
Grading comment
Tack.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4auktion av utsläppsrättigheter
Katarina Tipton (X)
3 +1auktionerade utsläppsrätter
Valeska Maier-Wörz


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
auktionerade utsläppsrätter


Explanation:
comes to mind...

Example sentence(s):
  • Förslagen avser de nya konto typerna handels konto och mottagarkonto för auktionerade utsläpps rätter.

    Reference: http://www.regeringen.se/rattsdokument/lagradsremiss/2015/01...
Valeska Maier-Wörz
Native speaker of: Native in GermanGerman
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tack.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ScanTrans: Stavning: Förslagen avser de nya kontotyperna handelskonto och mottagarkonto för auktionerade utsläppsrätter.
3 hrs

2 days 8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
auktion av utsläppsrättigheter


Explanation:
En utsläppsrätt get en industri rätt att släppa ut 1 ton koldioxid.
Säljs på auktion av Riksgälden.

Example sentence(s):
  • Staten håller auktion för utsläppsrättigheter.

    Reference: https://www.riksgalden.se/sv/omriksgalden/Om-Riksgalden/Riks...
Katarina Tipton (X)
United States
Native speaker of: Native in SwedishSwedish




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search