Industrial property code

Swedish translation: (lag om) immateriella rättigheter

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Industrial property code
Swedish translation:(lag om) immateriella rättigheter
Entered by: Lena Danielsson

11:17 Nov 29, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Law/Patents - Law: Patents, Trademarks, Copyright / Patents
English term or phrase: Industrial property code
Det gäller rättigheter som tas upp i denna
tengstrom
Italy
(lag om) immateriella rättigheter
Explanation:
"industrial Property" är immateriella rättigheter, immateriell egendom.
Immaterialrätt kan också användas.
"Lag om" kan hoppas över, så att man bara skriver Immeteriella Rättigheter.
Selected response from:

Lena Danielsson
Sweden
Grading comment
Tack för snabbt svar
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1(lag om) immateriella rättigheter
Lena Danielsson
3regler för industriell äganderätt
Maria Bertilsson


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
industrial property code
regler för industriell äganderätt


Explanation:
industrial property kan också översättas med exempelvis 'immaterialrättigheter' eller 'industriell egendom'.

Maria Bertilsson
France
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

20 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
industrial property code
(lag om) immateriella rättigheter


Explanation:
"industrial Property" är immateriella rättigheter, immateriell egendom.
Immaterialrätt kan också användas.
"Lag om" kan hoppas över, så att man bara skriver Immeteriella Rättigheter.

Example sentence(s):
  • I denna lag bestäms om säkerställande av bevisning i tvistemål som baserar sig på kränkning av de immateriella rättigheter som regleras i följande lagar... etc.
Lena Danielsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack för snabbt svar

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Claes (X): Begreppet täcker dock inte alla immateriella rättigheter. Upphovsrätt (copyright) hör inte dit. Kan möjlgen påpekas i en not. Och "Lag om" bör finnas med eftersom det står "code".
56 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search