Minimum viable product

Swedish translation: enklaste gångbara produkten

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Minimum viable product
Swedish translation:enklaste gångbara produkten
Entered by: Catherine Skala

18:21 Mar 14, 2018
English to Swedish translations [PRO]
Marketing - Marketing / Market Research
English term or phrase: Minimum viable product
https://en.wikipedia.org/wiki/Minimum_viable_product
Catherine Skala
United Kingdom
enklaste gångbara produkten
Explanation:
Det ger inte jättemånga träffar, men förekommer i alla fall :)

"Så fort det är gjort börjar vi med en bruttolista av funktioner där vi skalar ner till en MVP(minimum viable product - enklast gångbara produkt) genom att dela upp listan i ”must haves/nice to have” delar." (https://www.pija.se/process)

"Såvida inget annat angivits i beskrivningen av en enskild uppgift ska uppgifter i en
backlog levereras enligt principen om s.k. enklast gångbara produkt (Eng: minimum
viable product)." (ur "Bilaga
Särskilda villkor för Konsulttjänst - Programvaror & tjänster", pdf på avropa.se)
Selected response from:

Linda Gunnarson
Sweden
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1enklaste gångbara produkten
Linda Gunnarson
4minimal livskraftig produkt
Sven Petersson


  

Answers


9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
minimum viable product
minimal livskraftig produkt


Explanation:
:o)


    https://sv.bitcoinonair.com/why-you-should-beware-altcoin-rebrand
Sven Petersson
Sweden
Meets criteria
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 334
Notes to answerer
Asker: Tack!


11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
minimum viable product
enklaste gångbara produkten


Explanation:
Det ger inte jättemånga träffar, men förekommer i alla fall :)

"Så fort det är gjort börjar vi med en bruttolista av funktioner där vi skalar ner till en MVP(minimum viable product - enklast gångbara produkt) genom att dela upp listan i ”must haves/nice to have” delar." (https://www.pija.se/process)

"Såvida inget annat angivits i beskrivningen av en enskild uppgift ska uppgifter i en
backlog levereras enligt principen om s.k. enklast gångbara produkt (Eng: minimum
viable product)." (ur "Bilaga
Särskilda villkor för Konsulttjänst - Programvaror & tjänster", pdf på avropa.se)


    https://www.pija.se/process
    https://www.avropa.se
Linda Gunnarson
Sweden
Meets criteria
Specializes in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8
Notes to answerer
Asker: Tack!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Sven Petersson: Jättebra!
3 hrs
  -> Tackar! :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search