value brochure

Swedish translation: Produkter med mervärde

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:value brochure
Swedish translation:Produkter med mervärde
Entered by: Hans-Bertil Karlsson (X)

16:26 Jan 24, 2003
English to Swedish translations [PRO]
Marketing
English term or phrase: value brochure
Detta står som "typbeskrivning" på framsidan på en säljbroschyr om IP-telefoni. I samma serie säljmaterial ingår även vitböcker - på dem står det "white paper" på framsidan med samma typsnitt och placering som "value brochure". Det betyder troligen näst intill ingenting, men jag lämnar helst inte utrymmet tomt...
CATNIP (X)
Sweden
Produkter med mervärde
Explanation:
bara ett förslag :-)
Selected response from:

Hans-Bertil Karlsson (X)
Sweden
Grading comment
Har fortfarande inte bestämt mig för någon slutlig lösning, men det lutar åt att jag spinner vidare på detta. Det handlar inte om företagets värderingar, utan mer om produkter som gör livet lättare för kunden.
Tack alla!
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1värdeomdöme
Rasmus Carlsson
4VÄRDEHANDLING
Sven Petersson
3benefits
zebung
1Produkter med mervärde
Hans-Bertil Karlsson (X)


  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
benefits


Explanation:
If it's a sales sheet, features and benefits are often listed

zebung
Native speaker of: Native in EnglishEnglish, Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 212

16 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
Produkter med mervärde


Explanation:
bara ett förslag :-)

Hans-Bertil Karlsson (X)
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 5265
Grading comment
Har fortfarande inte bestämt mig för någon slutlig lösning, men det lutar åt att jag spinner vidare på detta. Det handlar inte om företagets värderingar, utan mer om produkter som gör livet lättare för kunden.
Tack alla!

40 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
VÄRDEHANDLING


Explanation:
Be a devil!


    My geriatric brain.
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14487

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hans-Bertil Karlsson (X): Jag tycker du låter som Det Bästa :-)
1 hr
  -> Du inspirerade mig!

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
värdeomdöme


Explanation:
Value står troligtvis för företagets grundläggande värden, policy, filosofi, eller t.o.m. ekonomiska värden (äv. immateriella).
Exakt översättning beror nog mycket på vilken kund det är.
På sidan för den ena bifogade länken kan man:
"Download Bentley's Core Value brochure"
Mer referens: http://www.tbwoods.com/catalogs/Woods Value Brochure.pdf


    Reference: http://www2.bentley.com/corporate/default.cfm
    Reference: http://www.kgrdesign.com/brochures/brochure.html
Rasmus Carlsson
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 401

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Linderoth: Företagets värderingar kanske är en möjlighet, i linje med vad Rasmus föreslår, d v s om det gäller policy.
1 day 20 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search