gradient descent-based

Swedish translation: syftar på kurvans lutning

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:gradient descent-based
Swedish translation:syftar på kurvans lutning
Entered by: C. Heljestrand

19:35 Jul 11, 2016
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Mathematics & Statistics
English term or phrase: gradient descent-based
Algoritmer:

Creates an online gradient descent-based linear regression model.
C. Heljestrand
Spain
syftar på kurvans lutning
Explanation:
Creates an online gradient descent-based linear regression model - exempel på översättning:

Den linjära regressionslinjens lutning avbildas online.

(Varje regressionslinje (dvs modell) har sin typiska lutning som programmet beräknar med så små felmarginaler som möjligt och sedan ritas dess regressionslinje upp online.)
Selected response from:

Sigrid Norén Hakamäki (X)
Sweden
Grading comment
Tusen tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4Linjär regression och gradientsökning
DLyons
3syftar på kurvans lutning
Sigrid Norén Hakamäki (X)


  

Answers


5 days   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
syftar på kurvans lutning


Explanation:
Creates an online gradient descent-based linear regression model - exempel på översättning:

Den linjära regressionslinjens lutning avbildas online.

(Varje regressionslinje (dvs modell) har sin typiska lutning som programmet beräknar med så små felmarginaler som möjligt och sedan ritas dess regressionslinje upp online.)

Sigrid Norén Hakamäki (X)
Sweden
Works in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 4
Grading comment
Tusen tack!

25 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
gradient descent-based linear regression
Linjär regression och gradientsökning


Explanation:
"Uppdateringsregeln för gradientsökning. Vi får exakt samma uppdateringsregel för gradientsökning!"

DLyons
Ireland
Specializes in field
Native speaker of: English
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search