8*20 molekyler

Swedish translation: 8exp20

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:8*20 molekyler
Swedish translation:8exp20
Entered by: Elena_S15

19:04 Apr 9, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Science - Mathematics & Statistics
English term or phrase: 8*20 molekyler
Kollegor,

Är det rätt att skriva det värdet på svenska i sådan format:

8*20 molekyler?

Vad är antalet som 8*20 betyder?
Elena_S15
1152921504606848576 molekyler
Explanation:
Yes, you should use the same notation as the source text.
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Då frågan visade sig att vara felaktig, p.g.a. tryckfel, stänger jag den. Jag känner att jag ska ge pöang till Sven, för att han förklarade att texten inte var vetenskapligt rätt skrivit. Men, Kjell-Erik, det betyder inte att din version inte kan vara rätt. Ni båda försökte hjälpa mig, tack!

4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
51152921504606848576 molekyler
Sven Petersson
48exp20
Kjelle


Discussion entries: 9





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
1152921504606848576 molekyler


Explanation:
Yes, you should use the same notation as the source text.

Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 37
Grading comment
Då frågan visade sig att vara felaktig, p.g.a. tryckfel, stänger jag den. Jag känner att jag ska ge pöang till Sven, för att han förklarade att texten inte var vetenskapligt rätt skrivit. Men, Kjell-Erik, det betyder inte att din version inte kan vara rätt. Ni båda försökte hjälpa mig, tack!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
8exp20


Explanation:
8 ggr 10 upphöjt i 20, d.v.s. 20 anger antalet nollor efter 8:an.
8;a som bas skulle vara....ovanligt om man talarom något så svårräknat. jfr6.02 ggr 10 upphöjt i 23

Kjelle
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 8




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search