D23

Swedish translation: D23 homeopatisk potens

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:D23
Swedish translation:D23 homeopatisk potens
Entered by: Anette Herbert

17:28 Apr 8, 2005
English to Swedish translations [PRO]
Medical - Medical (general) / Homeopati
English term or phrase: D23
Kollegor,

Vad betyder "D23" i homeopati och är det värdet skrivit rätt på svenska eller måste det skrivas i en annorlunda format?

Kontext:

I starkt utspädda homeopatiska lösningar (från D23) finns det inte en enda molekyl av den verksamma substansen.
Elena_S15
D23
Explanation:
Det är medlets potens och skrivs så på svenska med
Selected response from:

Anette Herbert
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3D23
Anette Herbert
4D23
Lena Samuelsson


  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
d23
D23


Explanation:
Det är medlets potens och skrivs så på svenska med


    Reference: http://www.alternativmedicin.se/sok/Hom-065.html
Anette Herbert
Specializes in field
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 31

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Madelen Neikter
1 hr
  -> Tack

agree  Karin Hellbom
2 hrs
  -> Tack!

agree  Roger Arvidsson
18 hrs
  -> Tack!

12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
d23
D23


Explanation:
har betydelsen av potens/koncentration inom homeopatin, dvs. styrka, kraft. D23 är en mycket hög koncentration.
Det finns 23 potenser, D1-D23. Man skriver det med stora bokstäver. Se länk:


    Reference: http://www.kam.se/html/politik_lagar/021008_whos_strategi_20...
Lena Samuelsson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Anette Herbert: D23 är faktiskt ganska låg, det finns potenser över D1000
19 hrs
  -> Ja, ursäkta, det finns naturligtvis olika höga potenser och olika skalor också




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search