sound system bar

Swedish translation: ljudlimpa

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:sound system bar
Swedish translation:ljudlimpa
Entered by: Fredrik Pettersson

13:44 Jan 23, 2014
English to Swedish translations [PRO]
Tech/Engineering - Music
English term or phrase: sound system bar
Jag översätter användarinstruktioner för ett ljudsystem beståendes av bashögtalare (subwoofer) osv., och då finns det en skiss av en sound system bar:

http://screencast.com/t/R2TdP6fFUoDR

Ser mest ut som en panel tycker jag, men bar är väl inte panel? Kan det vara det?: Ljudsystemets panel.
Fredrik Pettersson
Hong Kong
ljudlimpa
Explanation:
:o)
Selected response from:

Sven Petersson
Sweden
Grading comment
Tack Sven.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5ljudlimpa
Sven Petersson
4Frontpanel
Camilla Dunér
4Kontrollpanel för ljud
Joshua Pachner


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Kontrollpanel för ljud


Explanation:
Mitt förslag, ger många Google-träffar, alternativt ”ljudkontrollpanel”.

Joshua Pachner
Czech Republic
Native speaker of: Native in SwedishSwedish

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Frontpanel


Explanation:
Kontrollpanel som redan föreslagits är nog ett bra förslag (fast är kanske lämpligare för lite större anläggningar/maskiner). Annars funkar kanske frontpanel, förutsatt att knapparna sitter framtill (svårt att se på din skiss hur de sitter).


    Reference: http://audio-pro.se/media.php?id_file=2394
Camilla Dunér
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
Notes to answerer
Asker: Tack Camilla, frontpanel stämmer nog för direkt under i innehållsförteckningen står det Rear panel.

Asker: Jag stötte på samma term igen, och det verkar som att den kanske kan översättas med Ljudfält: For pairing the subwoofer with the sound bar För man kan väl inte parkoppla bashögtalaren med en frontpanel, låter lite underligt. Förresten, det var inte exakt samma ordalydelse (men måste syfta på samma sak): första gången Sound system bar, andra gången bara Sound bar.

Asker: Det verkar som att det ska översättas med Ljudlimpa enligt en tidigare fråga från mig här på KudoZ: http://www.proz.com/kudoz/english_to_swedish/music/3954715-sound_bar_speaker.html


8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
ljudlimpa


Explanation:
:o)


    Reference: http://prylkoll.se/harman-kardon-sb-30-ljudlimpa/
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 8
Grading comment
Tack Sven.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search