Multi-connector adapter connection socket

Swedish translation: multiadapterns (anslutnings)uttag/uttag för anslutning av multiadapter

07:30 Jul 31, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Other / digital camera
English term or phrase: Multi-connector adapter connection socket
Multi-connector adapter connection socket
Monica Berntsson
Sweden
Swedish translation:multiadapterns (anslutnings)uttag/uttag för anslutning av multiadapter
Explanation:
Beroende på om uttaget sitter på adaptern eller inte.
(Uttrycket multiadapter kan man tycka vad man vill om men det används ganska flitigt av butiker som säljer dylika ting.)
Selected response from:

Kent Andersson
Grading comment
Tack!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1multiadapterns (anslutnings)uttag/uttag för anslutning av multiadapter
Kent Andersson
3jack (honkontakt) för anslutning av adapter med flera olika kontakter
Jan Sundström


  

Answers


23 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
multi-connector adapter connection socket
jack (honkontakt) för anslutning av adapter med flera olika kontakter


Explanation:
Lite svårt att veta vad som är huvudsubjektet när man staplar substantiv på varandra på det här sättet.

Som jag tolkar det är "socketen" en honkontakt där man kan ansluta en "multi-connector adapter", som t ex Zalman-kabel i den första länken.

Exempel på vad det skulle kunna vara i den andra länken.



    Reference: http://www.misco.se/product/product.aspx?P_ItemId=92037&SL_S...
    Reference: http://replacemybattery.com/pda.html
Jan Sundström
Sweden
Works in field
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 24

1 day 8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
multi-connector adapter connection socket
multiadapterns (anslutnings)uttag/uttag för anslutning av multiadapter


Explanation:
Beroende på om uttaget sitter på adaptern eller inte.
(Uttrycket multiadapter kan man tycka vad man vill om men det används ganska flitigt av butiker som säljer dylika ting.)

Kent Andersson
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 13
Grading comment
Tack!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mårten Sandberg: Mycket onödiga ord i den frågan. Tom. "uttag för multiadapter" räcker
2 hrs
  -> Håller med dig helt och hållet.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search