hair styling products

Swedish translation: hårstyling-produkter

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:hair styling products
Swedish translation:hårstyling-produkter
Entered by: Sven Petersson

10:38 Dec 15, 2007
English to Swedish translations [PRO]
Other
English term or phrase: hair styling products
I en lista av produkter som hålls under tryck upp till användningstillfället.
Sven Petersson
Sweden
hårstyling-produkter
Explanation:
el "hårstylingprodukter"

Oväntat många förekomster av hårstyling. Det som avses är helt klart hårsprej/-skum främst.
Hårvård är väl lite annorlunda (schampo balsam inpackning you name it)
Selected response from:

Mårten Sandberg
Grading comment
Tack så mycket!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2hårstyling-produkter
Mårten Sandberg
4hårprodukter
Eva-Marie Adams
4hårvårdsprodukter
Görel Bylund


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hårvårdsprodukter


Explanation:
:-)

Görel Bylund
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 54

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
hårstyling-produkter


Explanation:
el "hårstylingprodukter"

Oväntat många förekomster av hårstyling. Det som avses är helt klart hårsprej/-skum främst.
Hårvård är väl lite annorlunda (schampo balsam inpackning you name it)

Mårten Sandberg
Native speaker of: Swedish
PRO pts in category: 233
Grading comment
Tack så mycket!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  ChrisChas
1 hr

agree  Tania McConaghy
2 days 2 hrs

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hårprodukter


Explanation:
Man kan väl helt enkelt säga hårprodukter.

Eva-Marie Adams
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in category: 19




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search