Lamaze class

Swedish translation: Förlossningsförberedelse enligt Lamazemetoden

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Lamaze class
Swedish translation:Förlossningsförberedelse enligt Lamazemetoden
Entered by: hookmv

05:32 Jan 29, 2004
English to Swedish translations [Non-PRO]
English term or phrase: Lamaze class
Det här är en sorts profylaxkurs. Finns den i Sverige?
IRENE PEET
United States
förlossningsförberedelse enligt Lamazemetoden
Explanation:
Jag håller nog med signaturen irs, men kanske bör man förtydliga. Haken med olika profylaxmetoder är att de alla har något som skiljer dem från övriga metoder. Att lägga till namnet ringar in begreppet något.
Selected response from:

hookmv
Sweden
Grading comment
Tack för svaret! Jag tror detta är bästa förklaringen.
Lamaze figurerar bara i USA och inte i Sverige.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1förlossningsförberedelse enligt Lamazemetoden
hookmv
4 +1förlossningsförberedelse
Ingrid Simko
5 -1Lamaze-klass
Sven Petersson
4psykoprofylaxkurs
Roger Sjölander


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
lamaze class
Lamaze-klass


Explanation:
Det finns!


    Reference: http://hem.passagen.se/hemmahosanna/Nov_grav.html
Sven Petersson
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish, Native in EnglishEnglish
PRO pts in pair: 14487

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Ingrid Simko: Lamaze klassen i referensen äger rum i USA.
2 hrs

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
förlossningsförberedelse


Explanation:
Vad jag kan se är det ungerfär samma saker som lärs ut i en Lamaze class som i den vanliga svanska förlossningsförberedelsen. Ordet Lamaze klass finns däremot inte. Det är bara känt för dem som ser amerikansk TV-serier.


    Reference: http://www.lamaze-childbirth.com/About/mission.asp
Ingrid Simko
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 93

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mario Marcolin
3 hrs

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
lamaze class
psykoprofylaxkurs


Explanation:
anser vi nyblivna föräldrar att det kallas. Företeelsen är dock relativt ute i Sverige.

Roger Sjölander
Sweden
Native speaker of: Native in SwedishSwedish
PRO pts in pair: 394

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
förlossningsförberedelse enligt Lamazemetoden


Explanation:
Jag håller nog med signaturen irs, men kanske bör man förtydliga. Haken med olika profylaxmetoder är att de alla har något som skiljer dem från övriga metoder. Att lägga till namnet ringar in begreppet något.

hookmv
Sweden
Native speaker of: Swedish
PRO pts in pair: 187
Grading comment
Tack för svaret! Jag tror detta är bästa förklaringen.
Lamaze figurerar bara i USA och inte i Sverige.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  madak
1 hr




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search